PAZ627 - PAZARLAMA KANALLARI YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA KANALLARI YÖNETİMİ | PAZ627 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Pazarlama kanalları yönetimi dersi ile firmaların sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlamaları için pazarlama kanalları arasında etkili ilişki tasarlama, geliştirme, sürdürme ve geliştirme konularını bilimsel makale incelemeleri ile ele alınmasını amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi, Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu, Gap analizi, Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma, Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi, Dağıtımda stratejik ortaklıklar, Dağıtımda dikey bütünleşme, Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar, Perakendecilik, Toptancılık, Franchising, Tedarik zinciri yönetimi | |||||
Kaynaklar | 1. Anne Coughlan, Erin Anderson, Louis W. Stern, Adel El-Ansary (2006), Marketing Channels, 7/E, Prentice Hall 2. Berman, Barry (1996), Marketing Channels. New York: John Wiley and Sons Inc. 3. Bilimsel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi |
2. Hafta | Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları |
3. Hafta | Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi |
4. Hafta | Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu |
5. Hafta | Gap analizi |
6. Hafta | Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi |
9. Hafta | Dağıtımda stratejik ortaklıklar |
10. Hafta | Dağıtımda dikey bütünleşme |
11. Hafta | Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar |
12. Hafta | Perakendecilik |
13. Hafta | Toptancılık |
14. Hafta | Franchising |
15. Hafta | Makale incelemeleri |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 25 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 69 | 186 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek