PAZ627 - PAZARLAMA KANALLARI YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PAZARLAMA KANALLARI YÖNETİMİ PAZ627 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıPazarlama kanalları yönetimi dersi ile firmaların sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlamaları için pazarlama kanalları arasında etkili ilişki tasarlama, geliştirme, sürdürme ve geliştirme konularını bilimsel makale incelemeleri ile ele alınmasını amaçlamaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci: Kanal tasarımını açıklayabilir
  2. Kanal kurumlarını tanımlayabilir
  3. Dağıtım kanalındaki farklı kurumlar arasındaki bağlılık ve ilişkilerini saptayabilir.
  4. Kanal koordinasyonunu açıklayabilir.
Dersin içeriğiPazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi, Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu, Gap analizi, Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma, Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi, Dağıtımda stratejik ortaklıklar, Dağıtımda dikey bütünleşme, Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar, Perakendecilik, Toptancılık, Franchising, Tedarik zinciri yönetimi 
Kaynaklar1. Anne Coughlan, Erin Anderson, Louis W. Stern, Adel El-Ansary (2006), Marketing Channels, 7/E, Prentice Hall
2. Berman, Barry (1996), Marketing Channels. New York: John Wiley and Sons Inc.
3. Bilimsel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi
2. HaftaPazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları
3. HaftaTedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi
4. HaftaTedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu
5. HaftaGap analizi
6. HaftaKanal gücü: kazanma, kullanma, koruma
7. HaftaAra sınav
8. HaftaKanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi
9. HaftaDağıtımda stratejik ortaklıklar
10. HaftaDağıtımda dikey bütünleşme
11. HaftaPazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar
12. HaftaPerakendecilik
13. HaftaToptancılık
14. HaftaFranchising
15. HaftaMakale incelemeleri
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1425
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3069186

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.X    
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.  X  
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.    X
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.    X
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek