OZH640 - INDUSTRİAL PROPERTY LAW
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
INDUSTRİAL PROPERTY LAW | OZH640 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | No | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Department members | |||||
Dersin amacı | To provide students with information about industrial rights such as trademarks and patents. To provide them with information about the legal remedies that can be applied in case of violation of the rights and interests on these rights. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Industrial rights such as trademark and patent | |||||
Kaynaklar | Arkan, Sabih: Ticari İşletme Hukuku, Ankara 2018.David, Lucas: Schweizerisches Wettbewerbsrecht, 3. Auflage, Bern 1997.Doğan, Beşir Fatih: Marka Hukukunda Kullanım Sonucu Ayırt Edici Gücün Kazanılma Anı, FMR 2008/4, s. 11-22.Doğan, Beşir Fatih: Soyut Renklerin Marka Olarak Tescil Edilebilirliği, FMR 2005/4, s. 37-64.Doğan, Beşir Fatih: Türk Alman ve AB Hukukuna Göre Marka Olamayacak İşaretlerin Kullanım Sonucu Ayırt Edici Nitelik Kazanarak Tescil Edilebilirliği Sorunu, FMR 2006/3, s. 17 vd.Gizem, Coşğun: Sınai Mülkiyet Kanunu Kapsamında Markanın Kullanılması, Ankara 2018.Hacımahmutoğlu, Sibel: Ticari Form Olarak Duygusal Doku Markaları, Ankara 2019.... |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
3. Özel hukuk kişileri arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
3. Özel hukuk kişileri arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
4. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
4. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
6. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
6. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
9. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
9. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek