OSB606 - OSB'DE ERKEN MÜDAHALEDE İLERİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'DE ERKEN MÜDAHALEDE İLERİ YAKLAŞIMLAR | OSB606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selda Özdemir | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; otizm spektum bozukluğu (OSB) olan çoculklarda erken çocukluk özel eğitiminde (EÇÖE) müdahale yaklaşımlarına ilişkin kuramsal temelleri ve kanıt temelli uygulamalar bağlamında bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. EÇÖE?ye Giriş 2. EÇÖE?nin Tarihçesi 3. Yasal Düzenlemeler 4. Erken Çocuklukta Gelişim 5. Erken Çocuklukta Gelişimi Etkileyen Faktörler 6. EÇÖE?de OSB olan çocuklar ve gelişimleri 7. EÇÖE?de Değerlendirme ve Planlama 8. EÇÖE?de Program Modelleri 9. EÇÖE?de Hizmet Sunma Modelleri 10. EÇÖE?de Aile Katılımı ve İşbirliği 11. Türkiye?deki OSB?li çocuklarda EÇÖE Uygulamaları ve Sonuçları | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | EÇÖE?ye Giriş |
2. Hafta | EÇÖE?nin Tarihçesi |
3. Hafta | Yasal Düzenlemeler |
4. Hafta | Erken Çocuklukta Gelişim |
5. Hafta | Erken Çocuklukta Gelişimi Etkileyen Faktörler |
6. Hafta | EÇÖE?de OSB?li Çocuklar ve Gelişimleri |
7. Hafta | Öğrencilerin Bireysel Performans Görevleri (Sunu) |
8. Hafta | EÇÖE?de Değerlendirme ve Öğretimi Planlama |
9. Hafta | EÇÖE?de OSB?nda Program Modelleri |
10. Hafta | EÇÖE?de OSB?nda Hizmet Sunma Modelleri |
11. Hafta | EÇÖE?de Aile Katılımı ve İşbirliği |
12. Hafta | Türkiyede?ki EÇÖE Uygulamalar |
13. Hafta | Türkiyede?ki EÇÖE Uygulamalar |
14. Hafta | Öğrencilerin Bireysel Performans Görevleri (Sunu |
15. Hafta | EÇÖE?ye Giriş |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 35 | 92 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bireylerde otizm ve eşlikçi özel gereksinimlerin gelişimini bilir. | X | ||||
2. Otizmli bireylerin eğitimi alanında mesleki ve yayın etiği değerleri bilir ve uygular. | X | ||||
3. Otizm alanında eğitim ve araştırmalarda kaydedilen ilerlemeleri izler, çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde paydaşlar ile paylaşır. | X | ||||
4. Bilimsel bir araştırma yürütmeye ilişkin alanyazın taraması yapma, araştırma yöntemini geliştirme, veri toplama, analiz yapma ve araştırma bulgularını raporlandırma aşamalarını tamamlar. | X | ||||
5. Otizmli bireylerin eğitiminde disiplinler arası rolleri ve işbirliğinin önemini tartışarak, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizmli bireylerin eğitimi alanında kanıt temelli uygulamaları bilir, karşılaştırır ve analiz eder. | X | ||||
8. Otizmli bireylerin eğitiminde kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak değerlendirme yapar, eğitsel ve gelişimsel müdahale planlar ve uygular. | X | ||||
9. Kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip ederek, mesleki gelişimini ve sürekli öğrenmeyi destekler | X | ||||
10. Otizmli bireylerin eğitiminde etkili teknoloji temelli uygulamaları gerçekleştirir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek