OPR729 - İLERİ YORUMCULUK ÇALIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ YORUMCULUK ÇALIŞMALARI | OPR729 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Keriman DAVRAN | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye opera şarkıcılığına dair uzmanlık düzeyinde teknik ve müzikal hakimiyet kazandırmak, öğrencinin farklı müzikal ekoller ile farklı dönemlere ait besteciler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmasını, yorumculuğunu bu bilgiler doğrultusunda geliştirmesini, çeşitlendirmesini ve akademik öğretme donanımına sahip olmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uzmanlık düzeyinde teknik çalışmalar, stil bilgisi, repertuvar bilgisi, geliştirilen bilgi ve becerilerin uygulanması. | |||||
Kaynaklar | Öğretim elemanı tarafından seçilen Aria Antiche, Barok, Lied, oratoryo ve opera repertuvarı eserleri, kişisel kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Repertuvar seçimi |
2. Hafta | Teknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması |
3. Hafta | Teknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması |
4. Hafta | Teknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması |
5. Hafta | Teknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması |
6. Hafta | Teknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması |
7. Hafta | Teknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen opera aryaları ve komple opera üzerinde uygulanmaya başlanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması |
10. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen opera aryaları ve komple opera üzerinde uygulanmaya başlanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması |
11. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen opera aryaları ve komple opera üzerinde uygulanmaya başlanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması |
12. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar |
13. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar |
14. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar |
15. Hafta | Teknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 8 | 16 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 46 | 45 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar. | X | ||||
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar. | X | ||||
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar. | X | ||||
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek