OPR729 - İLERİ YORUMCULUK ÇALIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ YORUMCULUK ÇALIŞMALARI OPR729 3. Yarıyıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Keriman DAVRAN 
Dersin amacıÖğrenciye opera şarkıcılığına dair uzmanlık düzeyinde teknik ve müzikal hakimiyet kazandırmak, öğrencinin farklı müzikal ekoller ile farklı dönemlere ait besteciler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmasını, yorumculuğunu bu bilgiler doğrultusunda geliştirmesini, çeşitlendirmesini ve akademik öğretme donanımına sahip olmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Opera solisti olabilecek seviyede teknik ve müzikal yorumculuk becerisine sahip olurlar.
  2. 2. Değişik müzikal dönemlere ait stil farklılıklarını özümseyerek yorumculuklarını özgünleştirip geliştirirler.
  3. 3. Opera şarkıcılığına dair edindikleri teorik ve pratik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, mesleki karşılaştırmalar ve çıkarımlar yapabilme yetkinliğini kazanırlar.
  4. 4.Bilgi ve deneyimlerini paylaşıp aktarabilme yetkinliği kazanırlar.
Dersin içeriğiUzmanlık düzeyinde teknik çalışmalar, stil bilgisi, repertuvar bilgisi, geliştirilen bilgi ve becerilerin uygulanması.
 
KaynaklarÖğretim elemanı tarafından seçilen Aria Antiche, Barok, Lied, oratoryo ve opera repertuvarı eserleri, kişisel kaynaklar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaRepertuvar seçimi
2. HaftaTeknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
3. HaftaTeknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
4. HaftaTeknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
5. HaftaTeknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
6. HaftaTeknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
7. HaftaTeknik çalışmalar ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması, repertuvarın gerektirdiği stil bilgisinin öğrenciye kazandırılması
8. HaftaAra sınav
9. HaftaTeknik çalışmaların seçilen opera aryaları ve komple opera üzerinde uygulanmaya başlanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması
10. HaftaTeknik çalışmaların seçilen opera aryaları ve komple opera üzerinde uygulanmaya başlanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması
11. HaftaTeknik çalışmaların seçilen opera aryaları ve komple opera üzerinde uygulanmaya başlanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması
12. HaftaTeknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar
13. HaftaTeknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar
14. HaftaTeknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar
15. HaftaTeknik çalışmaların seçilen repertuvarın bütünü üzerinde uygulanmasına devam edilmesi, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması, edinilen bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasına dair çalışmalar
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama2816
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1412168
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14456
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4645300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar.     X
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar.    X
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar.    X
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar.  X  
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar.    X
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar.    X
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar.    X
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek