OLC678 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | OLC678 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selahattin GELBAL | |||||
Dersin amacı | İstatistiğin tanımı, amacı ve türlerini kavratabilme, betimsel istatistiksel yöntemleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme, korelasyon türlerini bilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel kavramlar; istatistik ve anlamları, değişken ve türleri, ölçek ve türleri. Betimsel istatistik, merkeze yığılma ölçüleri, değişme ölçüleri. Normal dağılım ve binom dağılımı. Korelasyon, anlamı, türleri (Pearson, çift serili, nokta-çift serili, tetrakorik, sıra farkları) ve hesaplanması, kısmî ve çoklu korelasyon. Regresyon, doğrusal regresyon. | |||||
Kaynaklar | Arıcı, H. (2000). İstatistik: Yöntemler ve uygulamalar. ANKARA: Meteksan Ltd. Şti. Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık. Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company. Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar |
2. Hafta | İstatistik ve anlamları |
3. Hafta | Değişken ve türleri |
4. Hafta | Ölçek ve türleri |
5. Hafta | Betimsel istatistikler |
6. Hafta | Merkezi yığılma ölçüleri |
7. Hafta | Değişim ölçüleri |
8. Hafta | Normal dağılım ve binom dağılımı |
9. Hafta | Korelasyon, anlamı, türleri |
10. Hafta | Pearson, çift serili, nokta-çift serili korelasyonlar ve hesaplanması |
11. Hafta | Tetrakorik, sıra farkları korelasyonları ve hesaplanması |
12. Hafta | Kısmî ve çoklu korelasyon |
13. Hafta | Regresyon |
14. Hafta | Doğrusal regresyon |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 14 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 36 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 9 | 9 |
Ödevler | 7 | 1 | 7 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 55 | 31 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme. | X | ||||
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme. | X | ||||
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. | X | ||||
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek