OLC678 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ OLC678 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Selahattin GELBAL 
Dersin amacıİstatistiğin tanımı, amacı ve türlerini kavratabilme, betimsel istatistiksel yöntemleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme, korelasyon türlerini bilme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İstatistikle ilgili temel kavramları açıklar.
  2. Bir araştırmadan elde ettiği verileri düzenler.
  3. İstatistiksel sonuçları araştırmanın amacına uygun olarak yorumlar.
Dersin içeriğiTemel kavramlar; istatistik ve anlamları, değişken ve türleri, ölçek ve türleri. Betimsel istatistik, merkeze yığılma ölçüleri, değişme ölçüleri. Normal dağılım ve binom dağılımı. Korelasyon, anlamı, türleri (Pearson, çift serili, nokta-çift serili, tetrakorik, sıra farkları) ve hesaplanması, kısmî ve çoklu korelasyon. Regresyon, doğrusal regresyon. 
KaynaklarArıcı, H. (2000). İstatistik: Yöntemler ve uygulamalar. ANKARA: Meteksan Ltd. Şti.
Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık.
Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company.
Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel kavramlar
2. Haftaİstatistik ve anlamları
3. HaftaDeğişken ve türleri
4. HaftaÖlçek ve türleri
5. HaftaBetimsel istatistikler
6. HaftaMerkezi yığılma ölçüleri
7. HaftaDeğişim ölçüleri
8. HaftaNormal dağılım ve binom dağılımı
9. HaftaKorelasyon, anlamı, türleri
10. HaftaPearson, çift serili, nokta-çift serili korelasyonlar ve hesaplanması
11. HaftaTetrakorik, sıra farkları korelasyonları ve hesaplanması
12. HaftaKısmî ve çoklu korelasyon
13. HaftaRegresyon
14. HaftaDoğrusal regresyon
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)100
Laboratuar140
Uygulama20
Alan Çalışması20
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler70
Sunum00
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama224
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje199
Ödevler717
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5531120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. X   
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. X   
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.    X
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.X    
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.X    
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.    X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek