OFR716 - FONKSİYONEL EĞİTİM ve NÖROMUSKÜLER REHABİLİTASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FONKSİYONEL EĞİTİM ve NÖROMUSKÜLER REHABİLİTASYON OFR716 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıOrtopedik rehabilitasyonda fonksiyon temelli değerlendirme ve eğitim yaklaşımlarının öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fonksiyon ve motor kontrol tanımlarını öğrenir.
  2. Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini öğrenir.
  3. Alt ekstremite yaralanmalarında fonksiyonel eğitim yöntemlerini öğrenir.
  4. Üst ekstremite yaralanmalarında fonksiyonel eğitim yöntemlerini öğrenir.
  5. Omurga yaralanmalarında fonksiyonel eğitim yöntemlerini öğrenir.
Dersin içeriğiOrtopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonda fonksiyon temelli yaklaşımlar 
Kaynaklar1. Cook C. Movement: Functional Movement Systems: Screening, Assessment, Corrective Strategies. On Target Publications, USA, 2010.
2. Boyle M. Advances in Functional Training: Training Techniques for Coaches, Personal Trainers and Athletes. On Target Publications. USA, 2010.
3. Shumway-Cook A, Woollacott MH. Motor Control: Translating Research into Clinical Practice. 4th Ed. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2007. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFonksiyonun bileşenleri: Motor kontrol ve propriyosepsiyon
2. HaftaMotor sistemde plastisite ve motor reorganizasyon
3. HaftaNöromusküler rehabilitasyonda kognitif ve davranışsal faktörler
4. HaftaFonksiyonel eğitim ve konvansiyonel eğitim arasındaki farklar
5. HaftaFonksiyonel eğitimde teknoloji
6. HaftaHacettepe Teknokent?te gözlem
7. HaftaFonksiyonel değerlendirme ve skorlama yöntemleri
8. HaftaAlt ekstremite yaralanmalarında fonksiyonel eğitim
9. HaftaÜst ekstremite yaralanmalarında fonksiyonel eğitim
10. HaftaÜst ekstremite yaralanmalarında fonksiyonel eğitim
11. HaftaOmurga yaralanmalarında fonksiyonel eğitim
12. HaftaOmurga yaralanmalarında fonksiyonel eğitim
13. HaftaProje tasarımı
14. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum1010
Projeler00
Seminer1020
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama10550
Proje000
Ödevler10880
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4953300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Ortopedik rehabilitasyon alanınında kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.   X 
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına, ortopedik probleme sahip kişiler ve ortopedik engelliler için kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, ürettiği bilgi ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.   X  
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.   X 
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek