ODP733 - VESTİBÜLER BOZUKLUKLARDA İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VESTİBÜLER BOZUKLUKLARDA İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE ODP733 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Songül AKSOY 
Dersin amacıVestibüler bozukluklar ile ilgili ileri düzey araştırmalar geliştirme  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Vestibüler hastalıkların etyoloji ve klinik bulguları hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  2. 2. Yaptığı kapsamlı literatür taraması ile vestibüler hastalıkların klinik bulgularının değerlendirilmesinde var olan eksiklikleri belirler.
  3. 3. Vestibüler bir hastalığın bütün belirtilerini veya belirli bir klinik özelliğini değerlendirmeyi amaçlayan değerlendirme tekniklerini uygular.
  4. 4. Araştırma hipotezini oluşturur.
  5. 5. Araştırmanın sonuçlarını uygun istatistiksel yöntemler ile değerlendirir.
  6. Araştırmanın raporunu yazar, bilimsel dergide yayınlatır/bilimsel toplantılarda sunar.
Dersin içeriğiVestibüler bozukluklarla ilgili literatürün taranması
Vestibüler bozuklukların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi
Vestibüler değerlendirme yöntemleri kapsamında teknolojik gelişmelerin takip edilmesi 
Kaynaklar1. Pubmed Güncel Makaleler
2. Herdman, SJ. Vestibular Rehabilitation
3. Ardıç, FN. Vertigo 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTartışılacak işlenecek konular
2. HaftaVestibüler bozukluklarda tanı kriterleri: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması
3. HaftaVestibüler bozukluklarda tanı kriterleri: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması
4. HaftaVestibüler bozukluklarda tanı kriterleri: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması
5. HaftaVestibüler bozukluklarda değerlendirme: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması-Teknolojik yaklaşımlar
6. HaftaAra sınav: Araştırma ile ilgili amaçları ve çalışma yöntemini özetleyen ön rapor sunulması
7. HaftaAraştırma- pilot uygulama
8. HaftaOlası problemler ve çözüm önerileri
9. HaftaAraştırma: uygulama
10. HaftaAraştırma: uygulama
11. HaftaAraştırmaya ait ilk sonuçların verilmesi ve tartışılması
12. HaftaAraştırma: uygulama
13. HaftaAraştırma: uygulama
14. HaftaTartışma
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22550
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3494300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.    X
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür    X
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek