ODP733 - VESTİBÜLER BOZUKLUKLARDA İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VESTİBÜLER BOZUKLUKLARDA İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE | ODP733 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Songül AKSOY | |||||
Dersin amacı | Vestibüler bozukluklar ile ilgili ileri düzey araştırmalar geliştirme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Vestibüler bozukluklarla ilgili literatürün taranması Vestibüler bozuklukların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi Vestibüler değerlendirme yöntemleri kapsamında teknolojik gelişmelerin takip edilmesi | |||||
Kaynaklar | 1. Pubmed Güncel Makaleler 2. Herdman, SJ. Vestibular Rehabilitation 3. Ardıç, FN. Vertigo |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tartışılacak işlenecek konular |
2. Hafta | Vestibüler bozukluklarda tanı kriterleri: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması |
3. Hafta | Vestibüler bozukluklarda tanı kriterleri: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması |
4. Hafta | Vestibüler bozukluklarda tanı kriterleri: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması |
5. Hafta | Vestibüler bozukluklarda değerlendirme: güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması-Teknolojik yaklaşımlar |
6. Hafta | Ara sınav: Araştırma ile ilgili amaçları ve çalışma yöntemini özetleyen ön rapor sunulması |
7. Hafta | Araştırma- pilot uygulama |
8. Hafta | Olası problemler ve çözüm önerileri |
9. Hafta | Araştırma: uygulama |
10. Hafta | Araştırma: uygulama |
11. Hafta | Araştırmaya ait ilk sonuçların verilmesi ve tartışılması |
12. Hafta | Araştırma: uygulama |
13. Hafta | Araştırma: uygulama |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 2 | 25 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 94 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir. | X | ||||
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek