NNT701 - BİYOLOJİK NANOMOTORLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOLOJİK NANOMOTORLAR NNT701 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDers, ,hücresel düzeyde doğal organizasyonlar olan biyolojik nanomotorlar (biyolojik nanomakineler) hakkında temel bilgileri vermeyi ve bu organizasyonların nanomekanik düzenlemeler açısından tasarımı, sentezi ve pratik kullanımı ile ilgili yeni fikirleri tartışmayı amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin bitiminde öğrencilerin özellikle kimyasal enerjinin moleküler hareket ve taşınmaya çevrilmesinde görev yapan doğal moleküler motorların yapı ve işlevleri ile ilgili temel bilgileri edinmiş olmaları beklenmektedir. Öğrencilerin ders bitiminde aynı zamanda söz konusu konularla ilgili son literatürü takip edebilir düzeyde olmaları da hedeflenmektedir.
Dersin içeriğiBiyolojik nanomotorların tanımı, yapıları ve işlevleri 
KaynaklarGüncel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHücresel makinaların biyolojik yapıları
2. HaftaDNA-tabanlı nanomotorlar
3. HaftaMoleküler mekikler
4. HaftaHücreiçi transport sistemleri: Nanomotor özellikli mikrotübüller (tübülin, kinesin ve dinein)
5. HaftaNanomotor özellikli mikrofilamentler (aktin ve miyosin) ve mikrofibriller
6. HaftaAra sınav
7. HaftaF0F1ATP sentaz moleküler motoru
8. HaftaMoleküler şaperonlar
9. HaftaViral moleküler makinalar
10. HaftaZarsal taşıyıcı sistemler
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBiyolojik nanomotorların tasarımı, fabrikasyonu ve operasyonal fizibilitesi
13. HaftaFotoaktif moleküler makineler
14. HaftaDinamik bir moleküler makina: ribozom
15. HaftaTartışma
16. HaftaGeel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum250
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama23672
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3178270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma,     X
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme   X 
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama  X  
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme  X  
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme   X 
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma  X  
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme    X
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme    X
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme   X 
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek