MEA795 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | MEA795 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Matematik Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Seçilen çeşitli Matematik Eğitimi konularının anlatımında göz önüne alınması gereken kuralların tartışılması; Seçilen bir konu ile ilgili kaynak araştırması yapılarak sunuşa hazırlama, sunuş ve değerlendirme. | |||||
Kaynaklar | Çeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış Matematik eğitimi konulu makaleler ve doktora tezleri. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi |
2. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
3. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
4. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
5. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
6. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
7. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
8. Hafta | Seminer konularının belirlenmesi |
9. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
10. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
11. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
12. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 0 |
Sunum | 2 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 16 | 16 |
Ödevler | 4 | 30 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 36 | 112 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek