MEA795 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER MEA795 2. Yarıyıl 0 2 0 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin Matematik Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Matematik Eğitimi alanında ulusal kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırır ve değerlendirir. 2. Matematik Eğitimi alanında uluslararası kaynaklarda yer alan son çalışmaları doktora tez konularını araştırır ve değerlendirir. 3. Matematik Eğitiminde seminer hazırlama süreçlerini bilir. 4. Matematik Eğitimine uygun seminer konusunu belirleyebilir. 5. Matematik Eğitimine yönelik hazırlanan semineri sunma becerisine sahiptir. 6. Matematik Eğitimine yönelik hazırlanan seminerleri değerlendirir.
Dersin içeriğiSeçilen çeşitli Matematik Eğitimi konularının anlatımında göz önüne alınması gereken kuralların tartışılması; Seçilen bir konu ile ilgili kaynak araştırması yapılarak sunuşa hazırlama, sunuş ve değerlendirme. 
KaynaklarÇeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış Matematik eğitimi konulu makaleler ve doktora tezleri.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi
2. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
4. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
5. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
6. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
7. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
8. HaftaSeminer konularının belirlenmesi
9. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
10. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
11. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
12. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
13. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
14. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler40
Sunum225
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje11616
Ödevler430120
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü36112300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.  X  
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.   X 
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.    X
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.    X
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek