MEA714 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE FUZZY MANTIĞININ KULLANILMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE FUZZY MANTIĞININ KULLANILMASI MEA714 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıFuzzy istatistik kavramının ortaya çıkış nedenlerini anlatmak, fuzzy küme, fuzzy mantık ve fuzzy istatistik kavramları hakkında genel bilgi vermek, eğitimde kullanılan klasik yöntemler ile fuzzy yöntemler arasındaki farklılıkları incelemek amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda doktora öğrencileri; 1. Klasik küme kavramı ile fuzzy küme kavramı arasındaki ilişkileri kurabilir 2. Fuzzy mantık ve klasik mantık kavramı arasındaki ilişkileri kurabilir 3. Fuzzy mantık ve klasik mantık tanımlarını kavrayabilir 4. Fuzzy istatistik ve klasik istatistik yöntemleri kavrayabilir 5. Verilen kavramlar için uygun örnekler verebilir 6. Fuzzy istatistik ve klasik istatistik yöntemlerle elde edilen sonuçları karşılaştırabilir.
Dersin içeriğiFuzzy Küme Kavramı ve Özellikleri Fuzzy mantık ve Fuzzy istatitik Kavramı, Belirtisiz beklenen değer Kavramı ve aritmetik ortalama arasındaki fark, Eğitimde Fuzzy kümelerin kullanımı, Fuzzy mantık ve fuzzy istatistik Kavramlarının kullanımı, Fuzzy yöntem ile klasik yöntemlerin karşılaştırılması 
Kaynaklar1. Buckley, J.J.; Fuzzy Statistics, Springer, (2004).
2. Dubois, D. and Prade, H.; Fuzzy Sets and Fuzzy Systems, Academic Press, (1980).
3. Buckley, J.J.; Fuzzy Probaility and Statistics, Spriger,(2006).
4. Fuzzy ile ilgili temel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2. HaftaFuzzy küme kavramı ve özellikleri
3. HaftaFuzzy mantık kavramı
4. HaftaFuzzy istatistik kavramı özellikleri ile ilgili temel kavramlar
5. HaftaFuzzy küme örnekleri
6. HaftaFuzzy istatistikteki temel tanımlar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaFuzzy istatistikteki temel özellikler
9. HaftaFuzzy istatistikte kullanılan temel yöntemler
10. HaftaFuzzy yöntemler ile klasik yöntem arasındaki temel ilişki ve farklılıklar
11. HaftaFuzzy yöntemler ile klasik yöntemin karşılaştırılması
12. HaftaAra sınav
13. HaftaDönem Projesi sunumları
14. HaftaDönem Projesi sunumları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1510
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21530
Sunum / Seminer Hazırlama24080
Proje13030
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi24080
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü22166300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.   X 
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.  X  
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.  X  
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.  X  
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.   X 
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.   X 
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.    X
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.    X
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek