MEA714 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE FUZZY MANTIĞININ KULLANILMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİTİMİNDE FUZZY MANTIĞININ KULLANILMASI | MEA714 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Fuzzy istatistik kavramının ortaya çıkış nedenlerini anlatmak, fuzzy küme, fuzzy mantık ve fuzzy istatistik kavramları hakkında genel bilgi vermek, eğitimde kullanılan klasik yöntemler ile fuzzy yöntemler arasındaki farklılıkları incelemek amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fuzzy Küme Kavramı ve Özellikleri Fuzzy mantık ve Fuzzy istatitik Kavramı, Belirtisiz beklenen değer Kavramı ve aritmetik ortalama arasındaki fark, Eğitimde Fuzzy kümelerin kullanımı, Fuzzy mantık ve fuzzy istatistik Kavramlarının kullanımı, Fuzzy yöntem ile klasik yöntemlerin karşılaştırılması | |||||
Kaynaklar | 1. Buckley, J.J.; Fuzzy Statistics, Springer, (2004). 2. Dubois, D. and Prade, H.; Fuzzy Sets and Fuzzy Systems, Academic Press, (1980). 3. Buckley, J.J.; Fuzzy Probaility and Statistics, Spriger,(2006). 4. Fuzzy ile ilgili temel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri |
2. Hafta | Fuzzy küme kavramı ve özellikleri |
3. Hafta | Fuzzy mantık kavramı |
4. Hafta | Fuzzy istatistik kavramı özellikleri ile ilgili temel kavramlar |
5. Hafta | Fuzzy küme örnekleri |
6. Hafta | Fuzzy istatistikteki temel tanımlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Fuzzy istatistikteki temel özellikler |
9. Hafta | Fuzzy istatistikte kullanılan temel yöntemler |
10. Hafta | Fuzzy yöntemler ile klasik yöntem arasındaki temel ilişki ve farklılıklar |
11. Hafta | Fuzzy yöntemler ile klasik yöntemin karşılaştırılması |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Dönem Projesi sunumları |
14. Hafta | Dönem Projesi sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 40 | 80 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 22 | 166 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek