MDN704 - DOĞRUSAL OLMAYAN JEOİSTATİSTİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOĞRUSAL OLMAYAN JEOİSTATİSTİK | MDN704 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. A.Erhan TERCAN | |||||
Dersin amacı | Bölgesel değişkenlerin doğrusal olmayan fonksiyonlarının kestirimine ilişkin jeoistatistiksel yöntemleri tanıtmak ve bir yazılım aracılığı ile bu yöntemleri kullanabilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Koşullu dağılımlar ve bunların kullanımları, indikatör krigleme, indikatör eşkrigleme, indikatör eşkriglemenin basitleştirilmiş yöntemleri, kestirilen indikatörlerin düzeltilmesi, koşullu dağlımın içkestirim ve dışkestirim ile tamamen belirlenmesine ilişkin yöntemler, örnek büyüklüğü değişim modelleri, SGeMS programında bu işlemleri gerçekleştiren araçların tanıtımı ve programın bir veri kümesi üzerinde kullanımının gösterilmesi. | |||||
Kaynaklar | Goovaerts, P., 1997, Geostatistics for Natural Resources Evalutaion, Oxford Univeristy Press, N, Remy, A. Boucher, J, Wu, 2011, Applied Geostatistics with SgeMS: A Users Guide, Cambridge Univeristy Press, Chiles, J.P., Delfiner, P., 2012, Geostatistics: Modelling Spatial Uncertainty, İkinci baskı, Wiley |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Koşullu dağılımlar ve özellikleri |
2. Hafta | İndikatör krigleme, |
3. Hafta | İndikatör kestirimlerin düzeltilmesi |
4. Hafta | Kestirilen koşullu dağılım fonksiyonlarının içkestirimi ve dışkestirimi |
5. Hafta | Nokta koşullu dağılımlara örnek büyüklüğü değişiminin uygulanması |
6. Hafta | İndikatör eşkrigleme |
7. Hafta | İndikatör eşkriglemenin basitleştirmeleri |
8. Hafta | SGeMS programında indikatör variogram ve çapraz variogramların modellenmesi |
9. Hafta | SGeMS programında indikatör krigleme ile kestirim |
10. Hafta | SGeMS programında indikatör krigleme ile kestirim |
11. Hafta | SGeMS programında indikatör krigleme ile kestirim |
12. Hafta | SGeMS programında indikatör kestirimlerin işlenmesi-1 |
13. Hafta | SGeMS programında indikatör kestirimlerin işlenmesi-2 |
14. Hafta | İndikatör kestirim sonuçlarının karşılaştırılması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 100 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 9 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 150 | 150 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 27 | 162 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir. | X | ||||
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular. | X | ||||
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. | X | ||||
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir. | X | ||||
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. | X | ||||
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek