MDN627 - İNCE ve ÇOK İNCE ÖĞÜTME UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNCE ve ÇOK İNCE ÖĞÜTME UYGULAMALARI MDN627 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Ş. Levent Ergün 
Dersin amacıCevher hazırlama, seramik, malzeme, kimya vd endüstrilerde kullanılan 30 µm den daha ince tane boyuna öğütme yapmak için kullanılan yaş ve kuru değirmen ve sınıflandırma teknolojilerini öğrencilere öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İnce ve çok ince öğütme için kullanılan değirmenlerin ve sınıflandırıcıların çalışma prensipleri, tasarım ve işletme değişkenlerinin performansa etkisi
Dersin içeriğiEndüstriyel hammaddelerin yaş ve kuru olarak öğütülmesinde kullanılan yöntemler ve metalik cevherler için kullanılan yaş öğütme sistemleri; çalışma prensipleri, sınıflandırıcılar, enerji tüketimleri  
KaynaklarMalghan, Subhas, G.,1983. Ultrafine grinding and separation of industrial minerals, AIME, ISBN 0895204193, 9780895204196.
Blecher, Lutz, Kwade, Arno and Schwedes, Jorg, 1996. Motion and stress intensity of grinding beads in a stirred media mill, Part 1: Energy density distribution and motion of single grinding beads. Powder Technology 86, 59-68.
Blecher, L., and Schwedes, J., 1996. Energy distribution and particle trajectories in a grinding chamber of a stirred ball mill. International Journal of Mineral Processing 44-45, 617-627.
Gao, M. and Forssberg, E., 1993 a. The influence of slurry rheology on ultra-fine grinding in a stirred ball mill. 18th International Mineral Processing Congress, Sydney, CA (Conference Article) Vol. 2, 237-244.
Gao, Ming-wei and Forssberg, Eric, 1993 b. A study on the effect of parameters in stirred ball milling. International Journal of Mineral Processing 37, 45-59. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİnce öğütme ihtiyacı ve enerji tüketimi
2. HaftaEndüstriyel mineral öğütme sistemleri-Kuru öğütme
3. HaftaEndüstriyel mineral öğütme sistemleri-Kuru öğütme
4. HaftaEndüstriyel mineral öğütme sistemleri-Yaş öğütme
5. HaftaEndüstriyel mineral öğütme sistemleri-Yaş öğütme
6. HaftaCevher hazırlama endüstrisinde kullanılan ince öğütme sistemleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaCevher hazırlama endüstrisinde kullanılan ince öğütme sistemleri
9. HaftaCevher hazırlama endüstrisinde kullanılan ince öğütme sistemleri
10. HaftaÇok ince öğütme sistemleri
11. HaftaÇok ince öğütme sistemleri
12. HaftaNanoteknoloji uygulamaları için öğütme sistemleri
13. HaftaKömür öğütme sistemleri
14. HaftaKömür öğütme sistemleri
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama12828
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü32106210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.   X 
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.   X 
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.   X 
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.  X  
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.    X
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek