MDN627 - İNCE ve ÇOK İNCE ÖĞÜTME UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNCE ve ÇOK İNCE ÖĞÜTME UYGULAMALARI | MDN627 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Ş. Levent Ergün | |||||
Dersin amacı | Cevher hazırlama, seramik, malzeme, kimya vd endüstrilerde kullanılan 30 µm den daha ince tane boyuna öğütme yapmak için kullanılan yaş ve kuru değirmen ve sınıflandırma teknolojilerini öğrencilere öğretmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Endüstriyel hammaddelerin yaş ve kuru olarak öğütülmesinde kullanılan yöntemler ve metalik cevherler için kullanılan yaş öğütme sistemleri; çalışma prensipleri, sınıflandırıcılar, enerji tüketimleri | |||||
Kaynaklar | Malghan, Subhas, G.,1983. Ultrafine grinding and separation of industrial minerals, AIME, ISBN 0895204193, 9780895204196. Blecher, Lutz, Kwade, Arno and Schwedes, Jorg, 1996. Motion and stress intensity of grinding beads in a stirred media mill, Part 1: Energy density distribution and motion of single grinding beads. Powder Technology 86, 59-68. Blecher, L., and Schwedes, J., 1996. Energy distribution and particle trajectories in a grinding chamber of a stirred ball mill. International Journal of Mineral Processing 44-45, 617-627. Gao, M. and Forssberg, E., 1993 a. The influence of slurry rheology on ultra-fine grinding in a stirred ball mill. 18th International Mineral Processing Congress, Sydney, CA (Conference Article) Vol. 2, 237-244. Gao, Ming-wei and Forssberg, Eric, 1993 b. A study on the effect of parameters in stirred ball milling. International Journal of Mineral Processing 37, 45-59. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnce öğütme ihtiyacı ve enerji tüketimi |
2. Hafta | Endüstriyel mineral öğütme sistemleri-Kuru öğütme |
3. Hafta | Endüstriyel mineral öğütme sistemleri-Kuru öğütme |
4. Hafta | Endüstriyel mineral öğütme sistemleri-Yaş öğütme |
5. Hafta | Endüstriyel mineral öğütme sistemleri-Yaş öğütme |
6. Hafta | Cevher hazırlama endüstrisinde kullanılan ince öğütme sistemleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Cevher hazırlama endüstrisinde kullanılan ince öğütme sistemleri |
9. Hafta | Cevher hazırlama endüstrisinde kullanılan ince öğütme sistemleri |
10. Hafta | Çok ince öğütme sistemleri |
11. Hafta | Çok ince öğütme sistemleri |
12. Hafta | Nanoteknoloji uygulamaları için öğütme sistemleri |
13. Hafta | Kömür öğütme sistemleri |
14. Hafta | Kömür öğütme sistemleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 106 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek