MDN610 - MADEN PLANLAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADEN PLANLAMASI MDN610 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yılmaz Özçelik 
Dersin amacıMaden ocaklarında madencilik boyunca kısa veya uzun süreli hesaplama yapabilme ve bu hesaplamaların mantıksal analizi ile yorum yapabilme yeteneği vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Maden ocaklarında madencilik boyunca kısa ve uzun süreli hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi.
  2. Maden planlamasında yönetim, mühendislik, işletme ve bakım ile ilgili bölümlere ait sorumlulukların öğrenilmesi.
Dersin içeriğiMaden planlamasında bölümsel sorumluluklar, Yönetim Aşaması (iş gücü büyüklüğü, maden planlamasında belirlenen iş maliyeti, yeni makine alımları, güvenlik), Mühendislik Aşaması (Jeoteknik, yol tasarımı, fizibilite çalışması, patlatma tasarımı), İşletme Aşaması (cevher ve atık malzemelerin çıkarımı, yol yapımı), Bakım Aşaması (ekipman bakımı). 
KaynaklarJohn T. & Hustralid, William A. Crawford, 1979, Open Pit Mine Planning and Design, Society of Mining Engineers., NY; 1ST edition 367 p.
Raj K. Singhal, 1998, Mine Planning & Equipment Selection, Taylor & Francis; 1 edition.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMaden planlama ile ilgili genel tanımlar ve mevcut bilgilerin tekrarı
2. HaftaMaden planlamasında bölümsel sorumlulukların tanımlanması
3. HaftaYönetim aşaması
4. HaftaMühendislik aşaması
5. Haftaİşletme aşaması
6. HaftaBakım aşaması
7. HaftaKısa vadeli maden planlamasının düzenleme aşamaları
8. HaftaUzun vadeli maden planlamasının düzenleme aşamaları
9. HaftaAra sınav
10. HaftaMaden planlamasını ve tasarım ve yönetimi etkileyen faktörler
11. HaftaMaden planlamasını ve tasarım ve yönetimi etkileyen faktörler
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2971210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.   X 
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.    X
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.  X  
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.  X  
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.   X 
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.    X
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.   X 
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek