MDN610 - MADEN PLANLAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MADEN PLANLAMASI | MDN610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yılmaz Özçelik | |||||
Dersin amacı | Maden ocaklarında madencilik boyunca kısa veya uzun süreli hesaplama yapabilme ve bu hesaplamaların mantıksal analizi ile yorum yapabilme yeteneği vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Maden planlamasında bölümsel sorumluluklar, Yönetim Aşaması (iş gücü büyüklüğü, maden planlamasında belirlenen iş maliyeti, yeni makine alımları, güvenlik), Mühendislik Aşaması (Jeoteknik, yol tasarımı, fizibilite çalışması, patlatma tasarımı), İşletme Aşaması (cevher ve atık malzemelerin çıkarımı, yol yapımı), Bakım Aşaması (ekipman bakımı). | |||||
Kaynaklar | John T. & Hustralid, William A. Crawford, 1979, Open Pit Mine Planning and Design, Society of Mining Engineers., NY; 1ST edition 367 p. Raj K. Singhal, 1998, Mine Planning & Equipment Selection, Taylor & Francis; 1 edition. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Maden planlama ile ilgili genel tanımlar ve mevcut bilgilerin tekrarı |
2. Hafta | Maden planlamasında bölümsel sorumlulukların tanımlanması |
3. Hafta | Yönetim aşaması |
4. Hafta | Mühendislik aşaması |
5. Hafta | İşletme aşaması |
6. Hafta | Bakım aşaması |
7. Hafta | Kısa vadeli maden planlamasının düzenleme aşamaları |
8. Hafta | Uzun vadeli maden planlamasının düzenleme aşamaları |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Maden planlamasını ve tasarım ve yönetimi etkileyen faktörler |
11. Hafta | Maden planlamasını ve tasarım ve yönetimi etkileyen faktörler |
12. Hafta | Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 29 | 71 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek