MDN609 - MADENCİLİKTE YATIRIM PLANLAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADENCİLİKTE YATIRIM PLANLAMASI MDN609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr.Öğr.Üyesi Fırat ATALAY 
Dersin amacıMaden ocaklarının yatırım planlamasının, işletme maliyetleri hesabının, teçhizat seçimi ve uygulamalarının yapılması ve yorumlanması yeteneklerini vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Maden ocaklarında işletme maliyetleri hesabının yapılması ve madenincilik işlemini gerçekleştirmeden önce projede karşılaşılabilecek maliyet sorunlarının tahmininin öğrenilmesi.
Dersin içeriğiMaden ocaklarında yatırım planlaması, madenlerde işletme maliyetleri hesabı yapılması, amortisman kavramı ve maden işletmelerinde bulunan taşınabilir makine, tesis ve cihazlar ile depolama sahaları ve yolların amortismanları, madenlerde rezerv hesaplaması (görünür, muhtemel ve mümkün rezerv), maden ocakları için makine ve teçhizat seçimi. 
KaynaklarDimitrakopoulos, R., 2011, Advances in Orebody Modelling and Strategic Mine Planning, Publisher: AusIMM, 340 p.
John T. & Hustralid, William A. Crawford, 1979, Open Pit Mine Planning and Design, Society of Mining Engineers., NY; 1ST edition 367 p.
Raj K. Singhal, 1998, Mine Planning & Equipment Selection, Taylor & Francis; 1 edition. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMaden planlama ile ilgili genel tanımlar ve mevcut bilgilerin tekrarı
2. HaftaMaden ocaklarında yatırım planlaması
3. HaftaMadenlerde işletme maliyetleri hesabının yapılması
4. HaftaMadenlerde işletme maliyetleri hesabının yapılması
5. HaftaAmortisman kavramı ve hesaplaması
6. HaftaMaden işletmelerinde bulunan makine, tesis ve cihazlarınamortismanlarının belirlenmesi
7. HaftaMaden depolama sahaları ve yolların tasarımı ve maliyete etkisinin belirlenmesi
8. HaftaAra sınav
9. HaftaMadenlerde rezerv hesaplaması (görünür, muhtemel ve mümkün rezerv)
10. HaftaMaden ocakları için makine ve teçhizat seçimi
11. HaftaMaden ocakları için makine ve teçhizat seçimi
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2971210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.   X 
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.  X  
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.   X 
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.    X
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek