MDN609 - MADENCİLİKTE YATIRIM PLANLAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MADENCİLİKTE YATIRIM PLANLAMASI | MDN609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr.Öğr.Üyesi Fırat ATALAY | |||||
Dersin amacı | Maden ocaklarının yatırım planlamasının, işletme maliyetleri hesabının, teçhizat seçimi ve uygulamalarının yapılması ve yorumlanması yeteneklerini vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Maden ocaklarında yatırım planlaması, madenlerde işletme maliyetleri hesabı yapılması, amortisman kavramı ve maden işletmelerinde bulunan taşınabilir makine, tesis ve cihazlar ile depolama sahaları ve yolların amortismanları, madenlerde rezerv hesaplaması (görünür, muhtemel ve mümkün rezerv), maden ocakları için makine ve teçhizat seçimi. | |||||
Kaynaklar | Dimitrakopoulos, R., 2011, Advances in Orebody Modelling and Strategic Mine Planning, Publisher: AusIMM, 340 p. John T. & Hustralid, William A. Crawford, 1979, Open Pit Mine Planning and Design, Society of Mining Engineers., NY; 1ST edition 367 p. Raj K. Singhal, 1998, Mine Planning & Equipment Selection, Taylor & Francis; 1 edition. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Maden planlama ile ilgili genel tanımlar ve mevcut bilgilerin tekrarı |
2. Hafta | Maden ocaklarında yatırım planlaması |
3. Hafta | Madenlerde işletme maliyetleri hesabının yapılması |
4. Hafta | Madenlerde işletme maliyetleri hesabının yapılması |
5. Hafta | Amortisman kavramı ve hesaplaması |
6. Hafta | Maden işletmelerinde bulunan makine, tesis ve cihazlarınamortismanlarının belirlenmesi |
7. Hafta | Maden depolama sahaları ve yolların tasarımı ve maliyete etkisinin belirlenmesi |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Madenlerde rezerv hesaplaması (görünür, muhtemel ve mümkün rezerv) |
10. Hafta | Maden ocakları için makine ve teçhizat seçimi |
11. Hafta | Maden ocakları için makine ve teçhizat seçimi |
12. Hafta | Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 29 | 71 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek