KOR603 - MODERN / KLASİK BALE KAYDETME I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MODERN / KLASİK BALE KAYDETME I | KOR603 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gözlem | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Göksu COŞKUNLAR, Ece ÖZÇETİN, Zeynep ÖZBULUT | |||||
Dersin amacı | Mimik partilerini, sahne üzerinde bulunan dekor ve perde gibi taşınmaz aksesuarların notasyonla yazım tekniklerini, ışık Q sembollerinin notasyonla yazım tekniklerini öğrenerek detaylı bale, modern ve halk dansları eserlerin kaydedilmeleri amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir Klasik/Modern bale eserini tüm artistik, ileri teknik özellikleriyle notasyon partisyonu haline getirme yöntemlerinin öğretilmesi. Oynar eklemlerin yere ve partnere temas hareketlerinin, mimik hareketlerinin, el ve ayak parmak hareketlerinin yazımının öğretilmesi. Eserin notasyon partisyonu haline getirilm sürecinde öncelik ve gerekliliklerin tartışılması. | |||||
Kaynaklar | Eden Şenel, S. (1994) Hareket Notasyonu Bale Dans Yazımı Tekli / Solo 4. Kitap, Levent Müzikevi Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
2. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
3. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
4. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
5. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
6. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
7. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
10. Hafta | Hareket Teorisi I dersinde işlenen konular kapsamındaki çalışmaların kaydedilmesi |
11. Hafta | Eser yazımı |
12. Hafta | Eser yazımı |
13. Hafta | Eser yazımı |
14. Hafta | Eser yazımı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 11 | 11 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 44 | 29 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Benesh Hareket Notasyonu yazım sistemi ile tüm hareketleri detaylı olarak kağıda kaydederler. | X | ||||
2. P.Y 2. Tüm dans disiplinlerini gözlem esnasında simultane kaydederler. | X | ||||
3. P.Y. 3. Tüm dans disiplinlerini Benesh Hareket Notasyonu yazım sistemi ile, deşifre ederek sahnelerler. | X | ||||
4. P.Y.4.Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptirler. | X | ||||
5. P.Y. 5. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi programladığı çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
6. P.Y .6. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirme ve derinleştirme becerisi kazanırlar. | X | ||||
7. P.Y .7. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetme yetkinliği kazanırlar. | X | ||||
8. P.Y.8. Alanıyla ilgili bilgi yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
9. P.Y.9. Sanat ve koreoloji alanında tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek