KHK638 - ULUSLARARASI HUKUK KURAMINA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI HUKUK KURAMINA GİRİŞ | KHK638 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Diğer: ÖDEV | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Onur URAZ | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı Uluslararası hukuk alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin temel kuramsal yaklaşımlara hâkimiyet kazanması, böylelikle ileriki dönemde alacakları derslerde anlatılanları ve olası doktora çalışmalarında karşılaşacakları görüşleri kuramsal çerçevede konumlandırabilmesi amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriği -Uluslararası hukuka klasik yaklaşımlar, -Uluslararası hukuka eleştirel yaklaşımlar, -Uluslararası hukuka Marksist, feminist ve üçüncü dünya yaklaşımları, -`New Haven? okulu, `Helsinki? okulu. | |||||
Kaynaklar | Bernstorff, J. v. (2010). The Public International Law Theory of Hans Kelsen. In Cambridge Studies in International and Comparative Law. Cambridge: Cambridge University Press. Bianchi, A. (2016). International law theories: an inquiry into different ways of thinking. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press. Christodoulidis, E., Dukes, R., & Goldoni, M. (Dü). (2019). Research Handbook on Critical Legal Theory. United Kingdom: Edward Elgar Publishing Limited. Jovanovi?, M. A. (2019). The Nature of International Law. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press. Kolb, R. (2016). Theory of International Law. United Kingdom: Bloomsbury Publishing. Legitimacy and Legality in International Law: An Interactional Account. (2010). In J. Brunnée, & S. J. Toope (Eds.), Cambridge Studies in International and Comparative Law. Cambridge: Cambridge University Press. Miéville, C. (2005). Between Equal Rights: A Marxist Theory Of International Law (Historical Materialism Book Series). Netherlands: Brill Academic Publishers. Orakhelashvili, A. (Ed.). (2020). Research Handbook on the Theory and History of International Law (Second ed.). United Kingdom: Edward Elgar Publishing Limited. Orford, A., & Hoffmann, F. (Eds.). (2016). The Oxford Handbook of the Theory of International Law. Oxford: Oxford University Press. Sinclair, A. (2010). International Relations Theory and International Law: A Critical Approach. Cambridge: Cambridge University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1. Hafta Uluslararası hukuka doğal hukuk perspektifinden yaklaşımlar |
2. Hafta | 2. Hafta Uluslararası hukuk ve mutabakata dayalı pozitivizm kuramı |
3. Hafta | 3. Hafta Liberal uluslararası hukuk kuramı |
4. Hafta | 4. Hafta Hans Kelsen ve uluslararası hukuka evrensel bakış |
5. Hafta | 5. Hafta Uluslararası hukukta küresel anayasacılık |
6. Hafta | 6. Hafta Ara Sınav |
7. Hafta | 7. Hafta Uluslararası hukukta realist kuram |
8. Hafta | 8. Hafta Uluslararası hukuka Marksist bakış |
9. Hafta | 9. Hafta Uluslararası hukuka eleştirel yaklaşımlar |
10. Hafta | 10. Hafta Uluslararası hukuka feminist ve üçüncü dünya yaklaşımları |
11. Hafta | 11. Hafta `Helsinki? okulu |
12. Hafta | 12. Hafta `New Haven? okulu |
13. Hafta | 13. Hafta Uluslararası hukukta sosyal idealizm ve toplumsal inşacılık yaklaşımları |
14. Hafta | 14. Hafta Rasyonel seçim, oyun kuramı ve uluslararası hukuk |
15. Hafta | 15. Hafta Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | 16. Hafta Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 38 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 31 | 166 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek