KHK638 - ULUSLARARASI HUKUK KURAMINA GİRİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ULUSLARARASI HUKUK KURAMINA GİRİŞ KHK638 1. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Diğer: ÖDEV  
Dersin sorumlusu(ları)Öğr. Gör. Onur URAZ 
Dersin amacıDersin amacı Uluslararası hukuk alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin temel kuramsal yaklaşımlara hâkimiyet kazanması, böylelikle ileriki dönemde alacakları derslerde anlatılanları ve olası doktora çalışmalarında karşılaşacakları görüşleri kuramsal çerçevede konumlandırabilmesi amaçlanır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin öğrenme çıktıları Dersi alan öğrenciler; -Uluslararası hukuka dair klasik kuramsal yaklaşımlara temel düzeyde hâkimiyet sağlayacaktır. -Uluslararası hukuka dair yeni ve eleştirel kuramsal görüşlere ve `New Haven?, `Helsinki? okulları gibi öne çıkan okullara dair bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin içeriğiDersin içeriği -Uluslararası hukuka klasik yaklaşımlar,
-Uluslararası hukuka eleştirel yaklaşımlar,
-Uluslararası hukuka Marksist, feminist ve üçüncü dünya yaklaşımları,
-`New Haven? okulu, `Helsinki? okulu. 
KaynaklarBernstorff, J. v. (2010). The Public International Law Theory of Hans Kelsen. In Cambridge Studies in International and Comparative Law. Cambridge: Cambridge University Press.
Bianchi, A. (2016). International law theories: an inquiry into different ways of thinking. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
Christodoulidis, E., Dukes, R., & Goldoni, M. (Dü). (2019). Research Handbook on Critical Legal Theory. United Kingdom: Edward Elgar Publishing Limited.
Jovanovi?, M. A. (2019). The Nature of International Law. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press.
Kolb, R. (2016). Theory of International Law. United Kingdom: Bloomsbury Publishing.
Legitimacy and Legality in International Law: An Interactional Account. (2010). In J. Brunnée, & S. J. Toope (Eds.), Cambridge Studies in International and Comparative Law. Cambridge: Cambridge University Press.
Miéville, C. (2005). Between Equal Rights: A Marxist Theory Of International Law (Historical Materialism Book Series). Netherlands: Brill Academic Publishers.
Orakhelashvili, A. (Ed.). (2020). Research Handbook on the Theory and History of International Law (Second ed.). United Kingdom: Edward Elgar Publishing Limited.
Orford, A., & Hoffmann, F. (Eds.). (2016). The Oxford Handbook of the Theory of International Law. Oxford: Oxford University Press.
Sinclair, A. (2010). International Relations Theory and International Law: A Critical Approach. Cambridge: Cambridge University Press. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1. Hafta Uluslararası hukuka doğal hukuk perspektifinden yaklaşımlar
2. Hafta2. Hafta Uluslararası hukuk ve mutabakata dayalı pozitivizm kuramı
3. Hafta3. Hafta Liberal uluslararası hukuk kuramı
4. Hafta4. Hafta Hans Kelsen ve uluslararası hukuka evrensel bakış
5. Hafta5. Hafta Uluslararası hukukta küresel anayasacılık
6. Hafta6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta7. Hafta Uluslararası hukukta realist kuram
8. Hafta8. Hafta Uluslararası hukuka Marksist bakış
9. Hafta9. Hafta Uluslararası hukuka eleştirel yaklaşımlar
10. Hafta10. Hafta Uluslararası hukuka feminist ve üçüncü dünya yaklaşımları
11. Hafta11. Hafta `Helsinki? okulu
12. Hafta12. Hafta `New Haven? okulu
13. Hafta13. Hafta Uluslararası hukukta sosyal idealizm ve toplumsal inşacılık yaklaşımları
14. Hafta14. Hafta Rasyonel seçim, oyun kuramı ve uluslararası hukuk
15. Hafta15. Hafta Genel Sınava Hazırlık
16. Hafta16. Hafta Genel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama13838
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi18080
Toplam İş Yükü31166270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur.    X
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur.    X
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur.    X
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur.    X
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur.    X
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur.    X
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur.    X
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek