KHK631 - KANUN HAZIRLAMA ve NORM KOYMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANUN HAZIRLAMA ve NORM KOYMA | KHK631 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Ders ile, mevzuatın hazırlanma süreci ve norm oluşturma konusunda öğrencilerin dikkatinin çekilmesi ve bilgi birikiminin artırılması amaçlanmaktadır. Derste, konuya ilişkin olarak ülkemizde ve dünyada karşılaşılan güncel sorunların çözümüne yönelik öneriler getirilecek ve bu konularda öğrencilerin yetkinliklerinin artırılması için çaba gösterilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yasama Teorisinin Felsefi Temelleri, Kanun Yapım Süreci, Kanun Yapımı ve Sivil Toplum Katılımı, Kanunun İktibası, Kanun ve AB Süreci, Yasamanın İlkeleri, Kanun Yapma Sanatının İncelikleri, Kanun Dili, Kanun Üzerinde Anayasa Mahkemesi/Danıştay Etkisi, Yasama Reformu. | |||||
Kaynaklar | 1) Yasin Söyler, Mevzuat Yapım Hukuku ve Başbakanlığın Hukuksal Rolü, Savaş Yayınevi, 1. Baskı, Ankara, 2016. (Konuların Genelini Kapsayan Bir Eserdir) 2) Tekin Akıllıoğlu, Hangi Hukuka Giriş Hukuk Üst Dili İncelemesine Giriş, İmaj Yayınevi, Ankara, 2014. (Yasama Teorisinin Felsefi Temelleri) 3) Vecdi Aral, Hukuk ve Hukuk Bilimi Üzerine, XII Levha, 7. Baskı, İstanbul, 2012. (Yasama Teorisinin Felsefi Temelleri) 4) AÜHF, Norm Koyma ve Hüküm Verme, Ed. Çiğdem Kırca/Gülriz Uygur/Levent Akın, Ankara Üniversitesi Yayınları No: 279, Nisan 2009. (Konuların Genelini Kapsayan Bir Eserdir) 5) Yasemin Işıktaç, Hukuk Normunun Mantıksal Analiz ve Uygulaması, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1999. (Yasama Teorisinin Felsefi Temelleri) 6) Şeref İba, Anayasa ve Parlamento Üzerine İncelemeler, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Genel Yayın: 2038, 1. Baskı, Ekim 2010. (Konuların Genelini Kapsayan Bir Eserdir) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yasama Teorisinin Felsefi Temelleri |
2. Hafta | Kanun Yapım Süreci-I |
3. Hafta | Kanun Yapım Süreci-II |
4. Hafta | Kanun Yapımı ve Sivil Toplum Katılımı |
5. Hafta | Kanunun İktibası |
6. Hafta | Kanun ve AB Süreci |
7. Hafta | Yasamanın İlkeleri |
8. Hafta | Kanun Yapma Sanatının İncelikleri-I |
9. Hafta | Kanun Yapma Sanatının İncelikleri-II |
10. Hafta | Kanun Dili |
11. Hafta | Kanun Üzerinde Anayasa Mahkemesi/Danıştay Etkisi |
12. Hafta | Yasama Reformu |
13. Hafta | Sunum |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 29 | 141 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek