KAY735 - KİMLİK POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİMLİK POLİTİKASI | KAY735 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilerin, kimlik olgusu, kimliğe farklı yaklaşımlar ve kimlik olgusunun diğer olgularla ilişkisi konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kimlik tartışmaları, sosyal kimlik, kimlikte biz ve öteki farklılaşması, modernleşme ve kimlik ifadesine etkileri, güncel global gelişmeler ve kimlik, kimlik ifadesinde farklılık vurgusu, kültürel kimlik, kültürel farklılık ve çok kültürlülük tartışmaları, etnik kimlik, etnisite konusunda teorik yaklaşımlar, etnisite ve kültür ilişkisi, etnisite, millet ve milliyetçilik ilişkisi, farklı etnik milliyetçilik hareketlerinin (örn.IRA,BASK VB.) incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Abrams, Dominic, A. Michael Hogg, An Intruduction to the Social Identity Approach, Social Identity Theory, eds., D. Abrams and M. A. Hogg, New York, 1990, 1-9. Bayart, J. François, Kimlik Yanılsaması, Çev. Mehmet Moralı, Birinci Basım, Metis Yayınları, İstanbul, 1999. Connolly, William E, Kimlik ve Farklılık, çev. Ferma Lekesizalın, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1995. Giddens, Anthony, Modernity and Self-Identity, Polity Pres, 1991. Yurdusev, A. Nuri (1997) Avrupa Kimliğinin Oluşumu ve Türk Kimliği, Türkiye ve Avrupa: Batılılaşma, Kalkınma, Demokrasi, Atila Eralp (der.), Ankara, İmge Kitabevi, Zdzislaw, Mach, Symbols, Conflict and Identity, New York, State University of New York Press, 1993, 17-85. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
2. Hafta | Kimlik ve Kimliğe Farklı Yaklaşımlar |
3. Hafta | Günümüzde Kimlik Tartışmaları |
4. Hafta | Kimlikte 'Biz' ve 'Öteki' Farklılaşması |
5. Hafta | Modernizm, Küreselleşme ve Kimlik |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Post-modernizm ve Kimlik |
8. Hafta | Kültürel Kimlik: Çokkültürlülük, Etnik Kimlik ve Azınlık Kimliği |
9. Hafta | İdeolojik Kimlik |
10. Hafta | Toplumsal Cinsiyet ve Kimlik |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Saf ve Melez Kimlikler |
13. Hafta | Kimlik ve Siyaset |
14. Hafta | Kimlik ve Siyaset (devam) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 17 | 204 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 37 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek