KAY735 - KİMLİK POLİTİKASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMLİK POLİTİKASI KAY735 3. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilerin, kimlik olgusu, kimliğe farklı yaklaşımlar ve kimlik olgusunun diğer olgularla ilişkisi konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kimlik, kimliğe yaklaşımlar, kimliğin diğer olgularla ilişkini öğrenir.
  2. Kimlik konusunun siyasetle bağlantısını kavrar.
  3. Kimliğin yarattığı toplumsal süreçler hakkında fikir edinir.
Dersin içeriğiKimlik tartışmaları, sosyal kimlik, kimlikte biz ve öteki farklılaşması, modernleşme ve kimlik ifadesine etkileri, güncel global gelişmeler ve kimlik, kimlik ifadesinde farklılık vurgusu, kültürel kimlik, kültürel farklılık ve çok kültürlülük tartışmaları, etnik kimlik, etnisite konusunda teorik yaklaşımlar, etnisite ve kültür ilişkisi, etnisite, millet ve milliyetçilik ilişkisi, farklı etnik milliyetçilik hareketlerinin (örn.IRA,BASK VB.) incelenmesi. 
KaynaklarAbrams, Dominic, A. Michael Hogg, An Intruduction to the Social Identity Approach, Social Identity Theory, eds., D. Abrams and M. A. Hogg, New York, 1990, 1-9.

Bayart, J. François, Kimlik Yanılsaması, Çev. Mehmet Moralı, Birinci Basım, Metis Yayınları, İstanbul, 1999.

Connolly, William E, Kimlik ve Farklılık, çev. Ferma Lekesizalın, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1995.

Giddens, Anthony, Modernity and Self-Identity, Polity Pres, 1991.

Yurdusev, A. Nuri (1997) Avrupa Kimliğinin Oluşumu ve Türk Kimliği, Türkiye ve Avrupa: Batılılaşma, Kalkınma, Demokrasi, Atila Eralp (der.), Ankara, İmge Kitabevi,

Zdzislaw, Mach, Symbols, Conflict and Identity, New York, State University of New York Press, 1993, 17-85. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar
2. HaftaKimlik ve Kimliğe Farklı Yaklaşımlar
3. HaftaGünümüzde Kimlik Tartışmaları
4. HaftaKimlikte 'Biz' ve 'Öteki' Farklılaşması
5. HaftaModernizm, Küreselleşme ve Kimlik
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaPost-modernizm ve Kimlik
8. HaftaKültürel Kimlik: Çokkültürlülük, Etnik Kimlik ve Azınlık Kimliği
9. Haftaİdeolojik Kimlik
10. HaftaToplumsal Cinsiyet ve Kimlik
11. HaftaAra Sınav II
12. HaftaSaf ve Melez Kimlikler
13. HaftaKimlik ve Siyaset
14. HaftaKimlik ve Siyaset (devam)
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama1217204
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2937270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.  X  
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir.   X 
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir.   X 
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. X   
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar.   X 
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. X   
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek