KAY724 - ÖRGÜT TEORİLERİ ve BÜROKRASİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖRGÜT TEORİLERİ ve BÜROKRASİ KAY724 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, örgütlerle ilgili teorik ve kavramsal bilgileri vererek öğrencilerin örgütleri anlamaları ve analiz etmelerini kolaylaştırmak, örgüt kuramlarını pratikte kullanmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilimsel yönetim okulunu öğrenir.
  2. Yönetim prensipleri okulunu öğrenir.
  3. İnsan ilişkileri okulunu öğrenir.
  4. Bürokrasi kuramlarını öğrenir.
  5. Örgütleri açık, rasyonel ve doğal sistemler biçiminde tanımlayan kuramları tanır.
  6. Kurumsalcı kuram, nüfus ekolojisi kuramı, işlem maliyeti kuramı, kaynak bağımlılığı kuramı gibi kuramları ayrıntısıyla öğrenir.
Dersin içeriğiBir çalışma alanı olarak örgütleri sosyal, psikolojik, ekonomik ve ekolojik eksenlerde ele alan kuramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. 
KaynaklarScott, W. R. (1998). Organizations as Rational Natural and Open System. New Jersey: Prentice Hall. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaÇalışma Alanı Olarak Örgütler
3. HaftaBilim Felsefesi ve Örgüt Kuramı
4. HaftaBilimsel Yönetim
5. HaftaBürokrasi Kuramı
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaBir Çatışma Alanı Olarak Örgütler
8. HaftaEkonomik Kuramlar (İşlem Maliyeti, Vekalet Kuramı vb)
9. HaftaNüfus Ekolojisi
10. HaftaKurumsallaşma
11. HaftaAra Sınav II
12. HaftaKaynak Bağımlılığı
13. HaftaMarksist Örgüt Kuramı
14. HaftaRadikal Yaklaşımlar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1219228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2942300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.    X
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. X   
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir.   X 
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar.  X  
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini toplumuna yol göstermek için kullanmaya gayret eder.    X 
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek