KİM792 - KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN TASARIM ve UYGL .
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN TASARIM ve UYGL . | KİM792 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Bülent Düz / Prof. Dr. Solmaz Karabulut | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciyi belirli bir amaca yönelik bir koordinasyon bileşiği tasarlamasını/geliştirmesini sağlayacak düzeyde koordinasyon bileşiklerinin tipleri, yapısı, sentezi, metal?ligand seçimini etkileyen faktörler ve çeşitli uygulama alanları ile ilgili konularda bilgi vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Koordinasyon Kimyası ile ilgili terimler, Koordinasyon Bileşikleri; özellikleri, sentez yöntemleri, metal-ligand bağlanma türleri, Koordinasyon Bileşiklerinin canlı sistemlerde ve günlük hayatımızdaki yeri; gıda, tarım, inşaat gibi çeşitli sektörlerdeki uygulamaları, örnek uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | J.P. Collman, L.S. Hegedus, J.R. Norton and R.G. Finke, Principles and Applications of Organotransition Metal Chemistry, University Science Books, Mill Valley, Clif., 1987 R.F. Heck, Organotransition Metal Chemistry, Academic Press, 1981 K.F. Purcell, J.C. Kotz, Inorganic Chemistry W. B. Saunders Company Koordinasyon bileşikleri ile ilgili derleme makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Koordinasyon Kimyasına Kısa Bir Giriş ve Genel Terimler |
2. Hafta | Koordinasyon Bileşikleri |
3. Hafta | Koordinasyon Bileşiklerinin Özellikleri |
4. Hafta | Koordinasyon Bileşiklerinin Sentez Yöntemleri-Sentez Yöntemlerine ilişkin Kaynak Taraması |
5. Hafta | Ara-sınav |
6. Hafta | Gıda Sektöründe Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanımı |
7. Hafta | Tıpta Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanımı |
8. Hafta | İnşaat Sektöründe Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanımı-Kulanım Alanlarına ilişkin Kaynak Taraması |
9. Hafta | Tarımda Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanımı |
10. Hafta | Boyar Maddelerde Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanımı |
11. Hafta | Eczacılıkta Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanımı |
12. Hafta | Örnek Uygulamalar |
13. Hafta | Proje Tasarımı |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 165 | 292 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek