KİM672 - İLERİ POLİMER KİMYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ POLİMER KİMYASI | KİM672 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hatice Kaplan Can | |||||
Dersin amacı | İleri polimer kimyası dersinde, polimer kimyası kavramları, reaksiyonları, reaksiyonların mekanizması, kinetiği ve termodinamiği ve bazı önemli polimerizasyon yöntemlerinin (NMP, ATRP, RAFT) teorik ayrıntılarının verilmesi ve mesleki hayatında polimer kimyası alanında çalışmayı tercih edecek öğrenci için polimer altyapısının üzerine ileri polimer bilgileri oluşturulması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Polimer Kimyası ile ilgili ön kavramlar; Serbest radikal polimerizasyonu (mekanizması, kinetiği, termodinamiği, polimerizasyon derecesi, mol kütlesi, kinetik zincir uzunluğu, depolimerizasyon, zincir transferi); Basamaklı polimerizasyon (mekanizması, kinetiği, poliesterleşme kinetiği, polimerizasyon oranı, polimerizasyon derecesi, kuramsal molekül ağırlığı, jel etkisi); Kopolimerizasyon, kopolimerizasyon kinetiği, reaktivite oranları ve kopolimer bileşimi, monomer besleme oranları ve kopolimer bileşimi ilişkisi, reaktivite oranlarının belirlenmesi, Alfrey-Price eşitliği, Anyonik polimerizasyon mekanizması ve kinetiği, Katyonik polimerizasyon mekanizması ve kinetiği, Kontrollü polimerizasyon teknikleri (NMP; RAFT; ATRP) | |||||
Kaynaklar | J.M.G. Cowie ve V. Arrighi, "Polymers: Chemistry and Physics of Modern Materials" CRC press, 2008. K. Matyjaszewski ve T.P. Davis, Handbook of Radical Polymerization, John Wiley & Sons, Inc. Publication, 2002. A. Rudin, The Elements of Polymer Science and Engineering, Academic Press, New York, 1999. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Polimer Kimyası ile ilgili ön kavramlar |
2. Hafta | Serbest radikal polimerizasyonu |
3. Hafta | Serbest radikal polimerizasyonu |
4. Hafta | Basamaklı Polimerizasyon |
5. Hafta | Basamaklı Polimerizasyon |
6. Hafta | Kopolimerizasyon |
7. Hafta | Kopolimerizasyon |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Anyonik Polimerizasyon |
10. Hafta | Katyonik Polimerizasyon |
11. Hafta | Kontrollü Polimerizasyon Teknikleri (NMP) |
12. Hafta | Kontrollü Polimerizasyon Teknikleri (ATRP) |
13. Hafta | Kontrollü Polimerizasyon Teknikleri (RAFT) |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 5 | 25 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 25 | 93 | 187 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek