KİM631 - ATOMİK SPEKTROSKOPİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ATOMİK SPEKTROSKOPİ KİM631 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Çiğdem Arpa Çalışır 
Dersin amacıAtomların elektronik yapıları ile spektrumları arasındaki ilişkinin anlaşılması Atomik spektroskopinin güncel araştırmalar ve teknolojik gelişmelerdeki öneminin aydınlatılması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenci, atomların spektrumlarının nasıl oluştuğunu, atomik spektroskopik tekniklerin temel ilkelerini ve uygulamalarını öğrenecektir.
Dersin içeriğiAtomik Enerji Düzey Diyagramları, Atomik Terim Sembolleri, Atom-Foton Etkileşimi, Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi, Atomik Emisyon Spektroskopisi, Atomik Floresans Spektroskopisi, Atomik X-Işını Yöntemleri, Atomik Kütle Spektrometrisi ve ICP-MS. 
KaynaklarAtomic Spectra, T.P. Softley, Oxford, 2003.
Spectrochemical Analysis, J.D. Ingle, S.R. Crouch, Prentice Hall, 1988.
Physical Chemistry, P. Atkins, J. de Paula, 7th Ed., Oxford, 2002.
Atomic Absorption Spectrometry, B. Welz, M. Sperling, 3rd Edn., Wiley-VCH, 1999.
İlgili güncel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaElektromanyetik ışımanın özellikleri, madde-ışıma etkileşimi
2. HaftaKuantum mekaniği
3. HaftaHidrojen atomunun yapısı ve spektrumu
4. HaftaAlkali metallerinin spektrumları
5. HaftaHelyum atomunun spektrumu
6. HaftaÇok elektronlu atomların spektrumları; ödev
7. HaftaÖdevlerin tartışılması ve değerlendirilmesi
8. HaftaAtomik Spektroskopiye giriş
9. HaftaAtomik absorpsiyon, atomik emisyon ve atomik floresans spektroskopisi
10. HaftaAra sınav
11. HaftaAtomik x-ışını yöntemleri
12. HaftaAtomik kütle spektrometrisi, ICP-MS, elektron mikroprob analizi
13. HaftaSunum
14. HaftaSunum
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10220
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler41560
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3165182

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler.    X
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur.    X 
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.   X 
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür.   X 
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir.   X 
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır.   X 
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir.   X 
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar.    X
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek