KİM631 - ATOMİK SPEKTROSKOPİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATOMİK SPEKTROSKOPİ | KİM631 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Çiğdem Arpa Çalışır | |||||
Dersin amacı | Atomların elektronik yapıları ile spektrumları arasındaki ilişkinin anlaşılması Atomik spektroskopinin güncel araştırmalar ve teknolojik gelişmelerdeki öneminin aydınlatılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Atomik Enerji Düzey Diyagramları, Atomik Terim Sembolleri, Atom-Foton Etkileşimi, Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi, Atomik Emisyon Spektroskopisi, Atomik Floresans Spektroskopisi, Atomik X-Işını Yöntemleri, Atomik Kütle Spektrometrisi ve ICP-MS. | |||||
Kaynaklar | Atomic Spectra, T.P. Softley, Oxford, 2003. Spectrochemical Analysis, J.D. Ingle, S.R. Crouch, Prentice Hall, 1988. Physical Chemistry, P. Atkins, J. de Paula, 7th Ed., Oxford, 2002. Atomic Absorption Spectrometry, B. Welz, M. Sperling, 3rd Edn., Wiley-VCH, 1999. İlgili güncel yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Elektromanyetik ışımanın özellikleri, madde-ışıma etkileşimi |
2. Hafta | Kuantum mekaniği |
3. Hafta | Hidrojen atomunun yapısı ve spektrumu |
4. Hafta | Alkali metallerinin spektrumları |
5. Hafta | Helyum atomunun spektrumu |
6. Hafta | Çok elektronlu atomların spektrumları; ödev |
7. Hafta | Ödevlerin tartışılması ve değerlendirilmesi |
8. Hafta | Atomik Spektroskopiye giriş |
9. Hafta | Atomik absorpsiyon, atomik emisyon ve atomik floresans spektroskopisi |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Atomik x-ışını yöntemleri |
12. Hafta | Atomik kütle spektrometrisi, ICP-MS, elektron mikroprob analizi |
13. Hafta | Sunum |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 65 | 182 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek