INT706 - ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE BATILI OLMAYAN YAKLAŞIMLA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE BATILI OLMAYAN YAKLAŞIMLA | INT706 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | INT 701 Uluslararası İlişkiler Teorileri | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: sunum hazırlama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı uluslararası ilişkiler alanındaki Batılı olmayan teorileri öğrencilere tanıtmak, bu farklı yaklaşımları birbiriyle karşılaştırmak ve sonuç olarak bu teorilerin uluslararası ilişkiler çalışmalarına yapabilecekleri katkıları irdelemektir. Böylece hedeflenen uluslararası ilişkiler teorilerine öğrencilerin eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşmalarını ve mümkünse bunu doktora tezlerine de yansıtmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğrencilere Batılı olmayan teorilerin tarihsel arkaplanı ve felsefi kökenleri anlatılacaktır. Dersin ilk iki haftasında Etno-merkeziyetçi yaklaşımların ve metodolojik milliyetçiliğin ana akım uluslararası ilişkiler teorilerini nasıl şekillendirdiği tartışılacaktır. Bu epistemolojik ve metodolojik tartışmadan sonra Yeni-Sömürgecilik ve Üçüncü Dünyacı teorilerin ana akım uluslararası ilişkiler çalışmalarına getirdikleri eleştiriler değerlendirilecektir. Dersin ilerleyen haftalarında Batılı olmayan uluslararası ilişkiler yaklaşımları bölgesel olarak sınıflandırılmış olup bu bölgesel bakış açısıyla her hafta başka bir yaklaşım ele alınmaktadır. Bu sayede öğrenciler ilk haftalarda öğrendikleri felsefi ve tarihsel çerçeveye dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkmış olan uluslararası ilişkiler yaklaşımlarını oturtabilecekler. | |||||
Kaynaklar | Amitav Acharya and Barry Buzan (eds) (2010), Non-Western International Relations Theory. London: Routledge.Amitav Acharya (2011), ?Dialogue and Discovery: In Search of International Relations Theories Beyond the West,? Millennium: Journal of International Studies, 39 (3): 619-37.Amitav Acharya (2011), ?Norm Subsidiarity and Regional Orders: Sovereignty, Regionalism and Rule-Making in the Third World,? International Studies Quarterly, 55: 95-123.Gennaro Ascione and Deepshikha Shahi (2016), ?Rethinking the Absence of Post-Western International Relations Theory in India: `Advaitic Monism?as an Alternative Epistemological Resource,? European Journal of International Relations, 22 (2): 313-34. Ersel Aydınlı and Julie Matthews ( |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Batılı Olmayan Uluslararası İlişkiler Yaklaşımı Nedir? |
3. Hafta | Uluslararası İlişkilerde Etnik-merkeziyetçilik |
4. Hafta | Uluslararası İlişkiler ve Metodolojik Milliyetçilik |
5. Hafta | Merkez-Çevre ve Yeni Emperyalist Uluslararası İlişkiler |
6. Hafta | Uluslararası İlişkiler ve Üçüncü Dünya |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Uluslararası İlişkiler ve Asya I: Çin ve Hindu Okulları |
9. Hafta | Uluslararası İlişkiler ve Asya II: Kore ve Japon Yaklaşımları |
10. Hafta | İslam?a göre Uluslararası İlişkiler |
11. Hafta | Afrika?nın Uluslararası İlişkilere Katkısı |
12. Hafta | Latin Amerika?nın Uluslararası İlişkilere Katkısı |
13. Hafta | Uluslararası İlişkilerde Anadolu Okulu Mümkün Mü? |
14. Hafta | Sonuç: Uluslararası İlişkiler Çalışmalarında Eklektizm |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 30 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek