HYT702 - HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ | HYT702 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: video, bireysel çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Prof. Dr. Sergül Duygulu, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Dr. Öğretim Üyesi Seher Başaran Açıl | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere, değişik eğitim ortamlarında etkili bir hemşire eğitici olarak kullanabilecekleri, bilgi, beceri ve tutumları kazandırmayı amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders; öğrenme teorileri ve hemşirelikle ilişkisi, eğitimde hedef grubun ihtiyaçlarını belirlemede kullanılacak model ve yöntemler, davranışsal hedefler geliştirme, hemşirelikte yenilikçi eğitim stratejileri, öğrenme hedeflerini gerçekleştirmede seçilen yöntem ve teknikleri geçerlilik yönünden analiz etme, eğitimde değerlendirme, eğitim programı geliştirme, eğitici rol ve sorumlulukları, eğitim materyalleri ve etkililik analizi, eğitim sürecinde yasal ve etik konuları içerir. | |||||
Kaynaklar | 1. Halstead, J. A., & Billings, D. M. (2023). Getting Started in Teaching for Nursing and the Health Professions-E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Bastable, S.B. (2023) Eğitimci Olarak Hemşire. (Keçeci A. & Işık B., Çev. Ed.) Nobel Tıp Kitabevi. (Orijinal kitap basım tarihi 2019) 3. Bastable, S.B. (2023) Nurse as Educator, Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. 5th Edition, Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, Massachusetts. 4. Billings, D. M., & Halstead, J. A. (2019). Teaching in nursing: A guide for faculty. 6th Edition: Elsevier Health Sciences. 5. Martha J.B., Arlene J.L. (2019) Innovative teaching strategies in nursing and related health professions. 8th ed. Boston: Jones & Bartlett Learning Publishers. 6. Herrman, Judith W. (2016) Creative teaching strategies for the nurse educator. 2nd Ed. Philadelphia, PA: F.A. Davis Company. E-book. 7. O'Connor, A. (2015) Clinical Instruction and Evaluation, A Teaching Resource. Third Ed. Boston, Burlington, Massachusetts: Jones & Bartlett Learning. 8. De Young S. (2014) Teaching strategies for nurse educators. Third ed. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall. 9. Rona F.L., Harriet R.F. (2012) Teaching evidence-based practice in nursing. 2nd Ed. New York: Springer Pub. 10. Redman, B.K. (2006) The practice of patient education: a case study approach. 10th ed. Missouri: Mosby Elsevier. 11. Benner, P. (2001) From Novice to Expert Excellence and Power in Clinical Nursing Practice, Commemorative Edition, Prentice Hall, New Jersey. 12. Academic Journals on the Nursing Education Field: Nurse Education Today, Nurse Education in Practice, Nurse Educator, Journal of Nursing Education etc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş, beklenti ve hedeflerin gözden geçirilmesi |
2. Hafta | Öğrenme teorileri ve hemşirelik eğitimi |
3. Hafta | Mikro öğretim öğrenci sunuları- I |
4. Hafta | Eğitim gereksinimlerinin belirlenmesinde kullanılan yeni yaklaşım ve modeller |
5. Hafta | Eğitimde davranışsal hedefler geliştirme (Ara sınav) |
6. Hafta | Sunum planı hazırlama ve eğitimde içerik belirleme |
7. Hafta | Yenilikçi eğitim stratejileri |
8. Hafta | Yenilikçi eğitim stratejileri (devam) |
9. Hafta | Eğitim sürecinde değerlendirme |
10. Hafta | Eğitim materyalleri hazırlama ve Eğitim materyallerinin etkililiğini değerlendirme |
11. Hafta | Eğitim programı geliştirme |
12. Hafta | Eğitim sürecinde yasal ve etik konular |
13. Hafta | Hemşirelikte klinik öğretim süreci |
14. Hafta | Mikro öğretim öğrenci sunuları ve mikro-öğretim I deneyimi ile- II. Mikro öğretim deneyiminin değerlendirilmesi, karşılaştırılması. |
15. Hafta | Hemşirelik eğitimi ile ilgili bir sorunun çözümüne ilişkin makale sunumu ve teslim, dersin genel değerlendirmesi. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 44 | 29 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | |||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | |||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar | |||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | |||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | X | ||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | |||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek