HSE700-03 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HSE700-03 | 7. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora yeterlik sınavını başarmış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma/İnceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Tez danışmanı | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın taslak biçimde planlanması 4. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 5. Veri toplama aracının geliştirilmesi 6. Gerekli etik ve kurumsal izinlerin alınması 7. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 8. Veri toplama aracının uygulanması 9. Verilerin değerlendirilmesi 10. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
2. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Araştırmanın taslak biçimde planlanması |
4. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
5. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
6. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
7. Hafta | Gerekli etik ve kurumsal izinlerin alınması |
8. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması |
9. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması |
10. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması |
11. Hafta | Verilerin değerlendirilmesi |
12. Hafta | Verilerin değerlendirilmesi |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
16. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 17 | 238 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 57 | 94 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Kültürel değişimin sağlığa etkilerini de dikkate alarak sağlığı geliştirmede kullanılan modeller ile, farklı yaş gruplarına ve dezavantajlı gruplara yönelik sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır. | X | ||||
6. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanına yenilik getiren bir yönteme ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
7. Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında sorunları bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir. | X | ||||
9. Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunulması becerilerine sahiptir. | X | ||||
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanına yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkıda bulunur. | X | ||||
11. Alanıyla ilgili bilimsel makaleleri bağımsız olarak değerlendirebilir ve ileri analizler yapar. | X | ||||
12. Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır, gerektiğinde liderlik yapar. | X | ||||
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
14. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır. | X | ||||
15. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek