HSE700-03 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR HSE700-03 7. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora yeterlik sınavını başarmış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma/İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Tez danışmanı 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilir.
  2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilir.
  3. Taslak planı oluşturabilir.
  4. Araştırmanın tüm boyutlarını planlayabilir. Veri toplama aracını geliştirebilir.
  5. Gerekli etik ve kurumsal izinleri alabilir. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarını yapabilir.
  6. Araştırma verilerini toplayabilir. Verileri analiz edebilir.
  7. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilir. Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilir.
  8. Önerilerde bulunabilir. Araştırmayı raporlaştırabilir. Araştırmayı savunabilir.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın taslak biçimde planlanması
4. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
5. Veri toplama aracının geliştirilmesi
6. Gerekli etik ve kurumsal izinlerin alınması
7. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
8. Veri toplama aracının uygulanması
9. Verilerin değerlendirilmesi
10. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
2. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. HaftaAraştırmanın taslak biçimde planlanması
4. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
5. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
6. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
7. HaftaGerekli etik ve kurumsal izinlerin alınması
8. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
9. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
10. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
11. HaftaVerilerin değerlendirilmesi
12. HaftaVerilerin değerlendirilmesi
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
16. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Kültürel değişimin sağlığa etkilerini de dikkate alarak sağlığı geliştirmede kullanılan modeller ile, farklı yaş gruplarına ve dezavantajlı gruplara yönelik sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir.    X
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir.    X
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır.    X
6. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanına yenilik getiren bir yönteme ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular.    X
7. Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında sorunları bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir.    X
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir.    X
9. Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunulması becerilerine sahiptir.    X
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanına yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkıda bulunur.    X
11. Alanıyla ilgili bilimsel makaleleri bağımsız olarak değerlendirebilir ve ileri analizler yapar.    X
12. Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır, gerektiğinde liderlik yapar.    X
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.    X
14. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır.    X
15. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek