HHS712 - İŞ SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | HHS712 | 3. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç. Dr. Nilgün Kuru Alıcı | |||||
Dersin amacı | Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği temelli sağlık hizmetlerinin planlanması ve iş sağlığı hemşireliği uygulamalarında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, iş sağlığı ve iş sağlığı hemşireliği ile ilgili kavram ve teorileri tanıtarak, iş sağlığı hemşireliğinin gelişimi, rolleri ve yasal durumunu tanımlar. Aynı zamanda iş yerinde risk belirleme, iş sağlığını ve güvenliğini geliştirme üzerine odaklanır. | |||||
Kaynaklar | İlgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkiye ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği |
2. Hafta | İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama İlkeleri ve Güvenlik Kültürü |
3. Hafta | İşyeri Sağlık ve Güvenlik Hizmetleri |
4. Hafta | Risk Değerlendirmesi ve Yönetimi |
5. Hafta | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Araştırma Yöntemleri |
6. Hafta | İş Sağlığı Hemşireliği |
7. Hafta | İş Sağlığı Hemşireliği Tarihçesi, Türkiye?de ve Dünyada Gelişimi |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | İş Sağlığı Hemşireliği Mevzuattaki yeri |
10. Hafta | İş sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonları |
11. Hafta | İş kazaları ve meslek hastalıklarına yaklaşım |
12. Hafta | İş sağlığı hemşireliğinde kayıt ve dokümantasyon |
13. Hafta | Ulusal sağlık sistemi içinde İş sağlığı hemşireliğinin konumu |
14. Hafta | Değerlendirme, sunum |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 32 | 46 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir | X | ||||
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular | |||||
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder | X | ||||
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek