HCR730 - İLERİ KLİNİK UYGULAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ KLİNİK UYGULAMA HCR730 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 32 17 30
Önkoşul(lar)-var iseErasmus Programına kabul edilen öğrenci olmak
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Zeliha Özdemir Köken, Doç. Dr. Melek Serpil Talas, Dr. Öğr. Üyesi Zahide Tunçbilek, Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Canbolat Seyman, Dr. Öğr. Üyesi Burcu Duluklu  
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciye farklı toplum ve kültürlerdeki bireylerin ve çocukların hemşirelik bakımında uzmanlaştığı alana ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır. Öğrenci, farklı kültürdeki bireylerin bakımı ile ilgili bilgi sahibi olabilecek ve bu bilgileri geliştirecek, değerlendirecek ve kullanacak; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilecek; istatistiksel analiz yapabilecek; uzmanlık alanına uygun araştırmalar planlayabilecek, yürütebilecek ve sonuçlarını yayınlayacak; en az bir yabancı dil kullanarak iletişimde bulunabilecek; eleştirel düşünme ve etik karar verme becerilerini geliştirebilecek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  2. Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ilgili toplumdaki farklı hasta profillerini gözlemler, edindiği yeni bilgileri sistematik eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, hasta bakımında ve hemşirelik eğitiminde kullanır.
  3. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
  4. Uzmanlık alanı ile ilgili sahip olduğu bilimsel bilgileri farklı kültürlerden gelen bilgilerle bütünleştirip kendi kültürüne uyarlayarak kendi alanında kanıt oluşturacak ileri düzeyde araştırma planlayıp yürütür, sonuçlarını yayınlar.
  5. En az bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve diğer öğrencilerle kültürel etkileşimde bulunarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
  6. Bilimsel bilginin analiz ve sentezini yaparak eleştirel düşünme ve etik karar verme becerilerini geliştirir ve alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
Dersin içeriğiÖğrenci kliniklerde, huzurevlerinde, toplum sağlığı merkezleri, toplum ruh sağlığı merkezlerinde veya diğer sağlık bakım ünitelerinde gözlem yapar, hemşirelik bakımı sunar ve yapmış olduğu gözlemleri ve uygulamaları içeren bir rapor yazar. Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımını kapsar.  
KaynaklarÖğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar
Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
2. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
3. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
4. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
5. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
6. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
7. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
8. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
9. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
10. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
11. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
12. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
13. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama130
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1420
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1432448
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1426364
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi144
Toplam İş Yükü5768900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü güncel ve bilimsel bilgiye ulaşabilme; bilgiyi uygulayabilme bilgisine sahiptir.     
2. Bedenin normal fizyolojik süreçlerinin; hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguları bilir ve hemşirelik bakımında bu bilgileri kullanır.    X
3. Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanına özgü kanıta dayalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.    X
4. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.    X
5. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanının ilişkili olduğu yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ve sentez eder.      
6. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü araştırmalar/projeler planlar ve uygular, araştırma/proje sonuçlarını en az bir ulusal ve/veya uluslararası kongrede sunar.     
7. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar.    X
8. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
9. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.     
10. Bilimsel bilgiye ulaşabilecek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.    X
11. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.     X
12. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.    X
13. Öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri (bilgiyi aktarma, hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme gibi) yerine getirme sorumluluğuna sahiptir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek