HCR730 - İLERİ KLİNİK UYGULAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ KLİNİK UYGULAMA | HCR730 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 32 | 17 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Erasmus Programına kabul edilen öğrenci olmak | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Zeliha Özdemir Köken, Doç. Dr. Melek Serpil Talas, Dr. Öğr. Üyesi Zahide Tunçbilek, Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Canbolat Seyman, Dr. Öğr. Üyesi Burcu Duluklu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye farklı toplum ve kültürlerdeki bireylerin ve çocukların hemşirelik bakımında uzmanlaştığı alana ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır. Öğrenci, farklı kültürdeki bireylerin bakımı ile ilgili bilgi sahibi olabilecek ve bu bilgileri geliştirecek, değerlendirecek ve kullanacak; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilecek; istatistiksel analiz yapabilecek; uzmanlık alanına uygun araştırmalar planlayabilecek, yürütebilecek ve sonuçlarını yayınlayacak; en az bir yabancı dil kullanarak iletişimde bulunabilecek; eleştirel düşünme ve etik karar verme becerilerini geliştirebilecek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenci kliniklerde, huzurevlerinde, toplum sağlığı merkezleri, toplum ruh sağlığı merkezlerinde veya diğer sağlık bakım ünitelerinde gözlem yapar, hemşirelik bakımı sunar ve yapmış olduğu gözlemleri ve uygulamaları içeren bir rapor yazar. Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımını kapsar. | |||||
Kaynaklar | Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
2. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
3. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
4. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
5. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
6. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
7. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
8. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
9. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
10. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
11. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
12. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
13. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 32 | 448 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 26 | 364 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 57 | 68 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü güncel ve bilimsel bilgiye ulaşabilme; bilgiyi uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||
2. Bedenin normal fizyolojik süreçlerinin; hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguları bilir ve hemşirelik bakımında bu bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanına özgü kanıta dayalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. | X | ||||
4. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | X | ||||
5. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanının ilişkili olduğu yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ve sentez eder. | |||||
6. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü araştırmalar/projeler planlar ve uygular, araştırma/proje sonuçlarını en az bir ulusal ve/veya uluslararası kongrede sunar. | |||||
7. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar. | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | |||||
10. Bilimsel bilgiye ulaşabilecek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | X | ||||
11. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
12. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir. | X | ||||
13. Öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri (bilgiyi aktarma, hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme gibi) yerine getirme sorumluluğuna sahiptir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek