HAB624 - İSKELET KASI BIYOMEKANIĞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İSKELET KASI BIYOMEKANIĞI | HAB624 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Hüseyin Çelik | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, kasların mekanik davranışlarına ve in vivo kas davranışına ilişkin hareket üretimi ile ilgili kuramsal bilginin aktarılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kas mimarisi: kas fasikülleri, fibril yönleri, kas bağlantıları Tendon, bağ dokular ve dinlenimdeki kasın biyomekaniği Aktif kasların kuvvet üretimi ve iletimi, kas mekaniğinde kısalma/uzama tipi kasılma etkileri Biyomekanikte yüzeyel elektromiyografi kullanımı Kas boyunda değişimler sırasında ve sonrasında kasın mekanik davranışı Kaslardan kemiklere kuvvet iletimi, kas moment kolları Çift eklemde etkili kasların fonksiyonel rolleri İnsan hareketinde konsantrik/eksantrik kas çalışması Hill tipi kas modellerinin bilgisayar ortamında modellenmesi ve simülasyonu Egzersizde iskelet kasının biyomekanik adaptasyonları | |||||
Kaynaklar | Zatsiorsky, VM., Prilutsky BI. Biomechanics of skeletal muscles, 2012. Lieber, RL. Skeletal muscle structure, function, and plasticity, 2010. Herzog. W. (editör) Skeletal muscle mechanics: From mechanisms to function, 2000. Demirel, AH., Koşar, ŞN. İnsan anatomisi ve kineziyoloji, 2002. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kas mimarisi ve biyomekanik prensipler |
2. Hafta | Tendon ve dinlenimdeki kasların özellikleri |
3. Hafta | Aktif kasın mekaniği |
4. Hafta | Kasların kuvvet ve enerji emici rolleri ve kas modelleri |
5. Hafta | Kas kuvvetlerinden eklem momentlerine geçiş |
6. Hafta | İnsan hareketinde çift eklemli kas aktiviteleri |
7. Hafta | Uygulama |
8. Hafta | İnsan hareketinde konsantrik/eksantrik kas çalışması |
9. Hafta | İnsan hareket koordinasyonunda biyomekanik prensipler |
10. Hafta | İskelet kasının biyomekanik adaptasyonları |
11. Hafta | Biyomekanikte yüzeyel elektromiyografi kullanımı Lab 1 |
12. Hafta | Hill tipi kas modellerinin bilgisayar ortamında modellenmesi ve simülasyonu Lab 2 |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 2 | 20 |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 1 | 14 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 35 | 147 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hareket ve Antrenman Bilimlerine özgü temel ölçme, değerlendirme ve antrenman tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Hareket ve Antrenman biliminin değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Hareket ve Antrenman Bilimleri alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir ve bu alandaki araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
3. Hareket ve Antrenman Bilimleri alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
4. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
6. Hareket ve antrenman bilimleri alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
7. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar | X | ||||
8. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
9. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
10. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek