GRA769 - SERGİ ve FUAR GRAFİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SERGİ ve FUAR GRAFİĞİ | GRA769 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gözlem Alan Gezisi Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Özden Pektaş Turgut | |||||
Dersin amacı | Sergi ve fuar alanlarında grafik tasarım, tanıtım ve reklam açısından analiz yapabilme, sergi ve fuar yapılan mekânların analizini yapabilme, hedef kitle tanımı ve analizinin yapılması, Gestalt ve değişen görsel algı kuramlarını öğretmek, ulaşılan son uygulamaları incelemek ve kavratmak dersin amacını oluşturmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İletişim kurma yolları ve informal iletişim, sergi ve fuar alanlarında iki ve üç boyutlu ürün, kurum, kurumsal kimlik ve reklam analizleri yapmak, sergileme tasarımı alanları, fuar ve ticari gösterim tasarımı, müze tasarımı, açık hava grafik tasarım uygulama alanları, etkinlik tasarımı, işaret sistemleri tasarımı, satış noktası grafikleri tasarımı, tarihi süreç içerisinde incelenmesi. Buna bağlı olarak izleyici ve hedef kitle özelliklerini tanımlama, sergileme alanlarında görsel algılamayı esas alan çok seçenekli çalışmalar yapmak. Sergi ve fuar alanlarında yazının okunurluk durumu. Bu alanlara özgü özel yazı tasarımı, form araştırması ve bilgilendirme ve yönlendirme çalışmaları yapmak. | |||||
Kaynaklar | ? Lowther, C. Willems, M. (2008). Grand Stand 2: Design for Trade Fair Stands (v. II) Fram3 Publishing. ? L.,Zeegen. (2010). Complete Digital Illustration. Rotovision Publishing. ? Brand (No:2) Sensual ? Archive (Advertisias World Wide) ? Grip. (2011). 1,000 Package Designs (mini): A Comprehensive Guide to Packing It In (1000 Series). Rockport. ? Blackcoffee Design Inc. (2009). 1,000 Icons, Symbols, and Pictograms: Visual Communication for Every Language. Rockport. ? Area 2. (2008). 100 Graphic Designers. Editors of Phaidon Press. ? J., Godfrey. (2006). The Best of Broshure Design 9. Rockport. ? Gardner, B., Hellman, A. (2012). LogoLounge 7: 2,000 International Identities by Leading Designers. Rockport. ? M., Pederse. Graphic Logo Design 7. ? Lürzer, W. (2010). 200 Best Packaging Design 2010/2011, World Wide. Archive. ? Amatterofdesign. (2007). It?s a matter of packaging. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sergileme alanında sergileme sorunlarının belirlenmesi ve tartışılması. |
2. Hafta | Modern Sanatlar Müzesi, Anadolu Uygarlıkları Müzesi, Tüyap Kitap Fuar alanının eleştirisi ve analizi. |
3. Hafta | Seçilen bir sergi ve fuar alanına ilişkin konu belirleme, konsept oluşturma ve tasarım süreçlerine başlama. |
4. Hafta | Tasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme. |
5. Hafta | 1. Ara Sınav |
6. Hafta | Belirlenen bir sergileme alanında oluşturulan konsept doğrultusunda grafik ürün tasarımlarına başlamak. |
7. Hafta | Projenin taslak çalışmalarının yapılması. |
8. Hafta | Stand tasarımlarına hazırlanmak ve uygulamaları geliştirmek. |
9. Hafta | Projelerin genel olarak değerlendirilmesi, eleştirilmesi, konsept oluşturma, tasarım ilkeleri ve kuralları açısından değerlendirilmesi. |
10. Hafta | 2. Ara Sınav |
11. Hafta | Sergi ve fuar alanlarına yönelik gelecek senaryolarının sanal ortamda çalışılması. |
12. Hafta | Seçilen bir iç ve dış mekan ortamında stand tasarımı. |
13. Hafta | Analiz, tartışma ve değerlendirme. |
14. Hafta | Projelerin sonuçlandırılması, sunumu ve sergilenmesi. |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 30 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 56 | 56 |
Toplam İş Yükü | 64 | 81 | 244 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek