GRA769 - SERGİ ve FUAR GRAFİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SERGİ ve FUAR GRAFİĞİ GRA769 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 9
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Gözlem
Alan Gezisi
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Özden Pektaş Turgut 
Dersin amacıSergi ve fuar alanlarında grafik tasarım, tanıtım ve reklam açısından analiz yapabilme, sergi ve fuar yapılan mekânların analizini yapabilme, hedef kitle tanımı ve analizinin yapılması, Gestalt ve değişen görsel algı kuramlarını öğretmek, ulaşılan son uygulamaları incelemek ve kavratmak dersin amacını oluşturmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Grafik tasarım çoğaltma teknolojilerine hâkimdir.
  2. ? Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir.
  3. ? Grafik tasarım alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  4. ? Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  5. ? Grafik tasarım kapsamına giren bir veya daha fazla disiplinde uzmanlığa sahiptir.
  6. ? Grafik tasarım analizi yapabilir.
Dersin içeriğiİletişim kurma yolları ve informal iletişim, sergi ve fuar alanlarında iki ve üç boyutlu ürün, kurum, kurumsal kimlik ve reklam analizleri yapmak, sergileme tasarımı alanları, fuar ve ticari gösterim tasarımı, müze tasarımı, açık hava grafik tasarım uygulama alanları, etkinlik tasarımı, işaret sistemleri tasarımı, satış noktası grafikleri tasarımı, tarihi süreç içerisinde incelenmesi. Buna bağlı olarak izleyici ve hedef kitle özelliklerini tanımlama, sergileme alanlarında görsel algılamayı esas alan çok seçenekli çalışmalar yapmak. Sergi ve fuar alanlarında yazının okunurluk durumu. Bu alanlara özgü özel yazı tasarımı, form araştırması ve bilgilendirme ve yönlendirme çalışmaları yapmak. 
Kaynaklar? Lowther, C. Willems, M. (2008). Grand Stand 2: Design for Trade Fair Stands (v. II) Fram3 Publishing.
? L.,Zeegen. (2010). Complete Digital Illustration. Rotovision Publishing.
? Brand (No:2) Sensual
? Archive (Advertisias World Wide)
? Grip. (2011). 1,000 Package Designs (mini): A Comprehensive Guide to Packing It In (1000 Series). Rockport.
? Blackcoffee Design Inc. (2009). 1,000 Icons, Symbols, and Pictograms: Visual Communication for Every Language. Rockport.
? Area 2. (2008). 100 Graphic Designers. Editors of Phaidon Press.
? J., Godfrey. (2006). The Best of Broshure Design 9. Rockport.
? Gardner, B., Hellman, A. (2012). LogoLounge 7: 2,000 International Identities by Leading Designers. Rockport.
? M., Pederse. Graphic Logo Design 7.
? Lürzer, W. (2010). 200 Best Packaging Design 2010/2011, World Wide. Archive.
? Amatterofdesign. (2007). It?s a matter of packaging.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSergileme alanında sergileme sorunlarının belirlenmesi ve tartışılması.
2. HaftaModern Sanatlar Müzesi, Anadolu Uygarlıkları Müzesi, Tüyap Kitap Fuar alanının eleştirisi ve analizi.
3. HaftaSeçilen bir sergi ve fuar alanına ilişkin konu belirleme, konsept oluşturma ve tasarım süreçlerine başlama.
4. HaftaTasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme.
5. Hafta1. Ara Sınav
6. HaftaBelirlenen bir sergileme alanında oluşturulan konsept doğrultusunda grafik ürün tasarımlarına başlamak.
7. HaftaProjenin taslak çalışmalarının yapılması.
8. HaftaStand tasarımlarına hazırlanmak ve uygulamaları geliştirmek.
9. HaftaProjelerin genel olarak değerlendirilmesi, eleştirilmesi, konsept oluşturma, tasarım ilkeleri ve kuralları açısından değerlendirilmesi.
10. Hafta2. Ara Sınav
11. HaftaSergi ve fuar alanlarına yönelik gelecek senaryolarının sanal ortamda çalışılması.
12. HaftaSeçilen bir iç ve dış mekan ortamında stand tasarımı.
13. HaftaAnaliz, tartışma ve değerlendirme.
14. HaftaProjelerin sonuçlandırılması, sunumu ve sergilenmesi.
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum010
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar030
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama5210
Proje000
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi15656
Toplam İş Yükü6481244

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek