GRA721 - BİLİMSEL İLLÜSTRASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİMSEL İLLÜSTRASYON GRA721 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 9
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Banu Bulduk Türkmen 
Dersin amacıBu dersin amacı, illüstrasyonun uygulama alanlarından birisi olan bilimsel illüstrasyonu tanımak, geliştirmek, proje üretmek ve çalışma disiplini geliştirmektir. Bilimsel illüstrasyon, botanik, zooloji, böcekbilim, tıp, jeoloji, ziraat, mekanik ve diğer doğa bilimlerini temel alan, bitki ve hayvanları inceleyerek öğretici ve tamamlayıcı amaçlarla fotoğrafın sınırları ötesinde bilgi aktarmada kullanılan illüstrasyonun bir alandır. Ele alınan konu içinde önemli olanı vurgulamak, ayıklamak, yalınlaştırmak, yeri geldiğinde abartmak ve göze hoş görünecek biçimde sunmak, bilimsel illüstrasyonu fotoğraftan ayıran özellikleri tanımlar. Gerçeğe en yakın şekilde ve bilgiyi doğru aktaracak yöntemle konunun ele alınması, uygulamanın temel disiplinidir. Disiplinler arası bir çalışma ekibinin kurulması, konu hakkında bilgi sahibi olan kişilerle bir arada projenin geliştirilmesi ve sonuçlandırılması dersin amacını desteklemektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bir araştırma konusu bulur, inceler, veri toplar ve proje akışını başlatır. 2. Bilimsel illüstrasyon alanında yaptığı araştırmalar ile proje geliştirir, sorunsal belirler ve akış çizelgesi hazırlar.
  2. 3. Konu temelli teknik resimleme ve tasarımı yapar. 4. Bilimsel illüstrasyon tekniğini ve disiplinini tanır, uygular ve üretir.
  3. 5. İllüstrasyonun temel çalışma alanlarını tanır. 6. Bilimsel resimleme (illüstrasyon) yapar.
  4. 7. Sanat ve bilim alanında çalışan kişilerle proje üretme deneyimi yaşar. 8. Mekân, karakter, çevre, obje, detay resimlemesi yapar.
  5. 9. Proje kapsamında ürün, nesne, canlı betimlemesini yapar. Gördüğünü algılama, yorumlayabilme ve grafik ürüne dönüştürebilme gücüyle bir konunun, metnin (kavramın) görsel aktarımını ve tasarımını yapar.
Dersin içeriğiDersin içeriğinde, bilimsel bulguların açıklanması ve tanımlanmasında yardımcı olan ve bilimin sanat kolu olarak adlandırılan bilimsel illüstrasyonu resimlenecek bir hikâye/konu belirlenir ve oluşturulur. Ders kapsamında ilk ele alınan şey, araştırılacak ve incelenecek bilimsel dar alanın belirlenmesi, iletinin doğru ve hangi noktasının aktarılması gerektiğinin tespit edilmesi ve detaylarının çıkarılmasıdır. Sonraki adım inceleme alanının alan uzmanı ile bir arada değerlendirilerek geliştirilmesidir. Geliştirilen projeler ve teknik analizi ve uygulamalarından sonra, konunun en doğru biçimde ve doğru yöntemle ele alınması sağlanır, bilime ve alana katkı sağlayacak nitelikli bilimsel illüstrasyonlar geliştirilir.
14 haftalık ders süreci içerisinde bilimsel illüstrasyon gerçekleştirilir.
Tıbbi illüstrasyon, bitkibilimsel illüstrasyon, botanik illüstrasyon, mekanik ve böcekbilim alanlarında proje üretilir 
Kaynaklar1. Male, A. (2007), Illustration / A Theoretical & Contextual Perspective. New York: Ava Publishing
2. Zweifel, F. W. (1988), A Handbook of Biological Illustration. ABD: The University of Chicago Press
3. Davidson, S., Courtauld, S. ve Davies, K. (2008). Dog?a Kus? Go?zlem, C?ev: Bahtiyar Kurt, Ankara: TU?BI?TAK Popu?ler Bilim Kitapları
4. Efe, L. (2003). What is Medical Illustration? Eris?im:21.09.2019, http://www.leventefe.com/index.php?fuseaction=content.whatis
5. Ege, O. (1949). Illustration as a Fine Art [Elektronik Su?ru?m]. College Art Journal, Vol. 9 No. 1, 3?11, http: //www.jstor. org/stable/773076 Eris?im: 03.09.2019
6. Prescott, J. (2000), Careers in Medical and Scientific Illustration: Biomedical Communications. Chicago: Institute For Career Research.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması
Derse Özgü Staj (Varsa)
Ödevler
Sunum
Projeler
Seminer
Ara Sınavlar
Genel sınav
Toplam
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0
Laboratuvar 0
Uygulama0
Derse özgü staj (varsa)0
Alan Çalışması0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)0
Sunum / Seminer Hazırlama0
Proje0
Ödevler0
Ara sınavlara hazırlanma süresi0
Genel sınava hazırlanma süresi0
Toplam İş Yükü000

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek