GRA721 - BİLİMSEL İLLÜSTRASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL İLLÜSTRASYON | GRA721 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Banu Bulduk Türkmen | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, illüstrasyonun uygulama alanlarından birisi olan bilimsel illüstrasyonu tanımak, geliştirmek, proje üretmek ve çalışma disiplini geliştirmektir. Bilimsel illüstrasyon, botanik, zooloji, böcekbilim, tıp, jeoloji, ziraat, mekanik ve diğer doğa bilimlerini temel alan, bitki ve hayvanları inceleyerek öğretici ve tamamlayıcı amaçlarla fotoğrafın sınırları ötesinde bilgi aktarmada kullanılan illüstrasyonun bir alandır. Ele alınan konu içinde önemli olanı vurgulamak, ayıklamak, yalınlaştırmak, yeri geldiğinde abartmak ve göze hoş görünecek biçimde sunmak, bilimsel illüstrasyonu fotoğraftan ayıran özellikleri tanımlar. Gerçeğe en yakın şekilde ve bilgiyi doğru aktaracak yöntemle konunun ele alınması, uygulamanın temel disiplinidir. Disiplinler arası bir çalışma ekibinin kurulması, konu hakkında bilgi sahibi olan kişilerle bir arada projenin geliştirilmesi ve sonuçlandırılması dersin amacını desteklemektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriğinde, bilimsel bulguların açıklanması ve tanımlanmasında yardımcı olan ve bilimin sanat kolu olarak adlandırılan bilimsel illüstrasyonu resimlenecek bir hikâye/konu belirlenir ve oluşturulur. Ders kapsamında ilk ele alınan şey, araştırılacak ve incelenecek bilimsel dar alanın belirlenmesi, iletinin doğru ve hangi noktasının aktarılması gerektiğinin tespit edilmesi ve detaylarının çıkarılmasıdır. Sonraki adım inceleme alanının alan uzmanı ile bir arada değerlendirilerek geliştirilmesidir. Geliştirilen projeler ve teknik analizi ve uygulamalarından sonra, konunun en doğru biçimde ve doğru yöntemle ele alınması sağlanır, bilime ve alana katkı sağlayacak nitelikli bilimsel illüstrasyonlar geliştirilir. 14 haftalık ders süreci içerisinde bilimsel illüstrasyon gerçekleştirilir. Tıbbi illüstrasyon, bitkibilimsel illüstrasyon, botanik illüstrasyon, mekanik ve böcekbilim alanlarında proje üretilir | |||||
Kaynaklar | 1. Male, A. (2007), Illustration / A Theoretical & Contextual Perspective. New York: Ava Publishing 2. Zweifel, F. W. (1988), A Handbook of Biological Illustration. ABD: The University of Chicago Press 3. Davidson, S., Courtauld, S. ve Davies, K. (2008). Dog?a Kus? Go?zlem, C?ev: Bahtiyar Kurt, Ankara: TU?BI?TAK Popu?ler Bilim Kitapları 4. Efe, L. (2003). What is Medical Illustration? Eris?im:21.09.2019, http://www.leventefe.com/index.php?fuseaction=content.whatis 5. Ege, O. (1949). Illustration as a Fine Art [Elektronik Su?ru?m]. College Art Journal, Vol. 9 No. 1, 3?11, http: //www.jstor. org/stable/773076 Eris?im: 03.09.2019 6. Prescott, J. (2000), Careers in Medical and Scientific Illustration: Biomedical Communications. Chicago: Institute For Career Research. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek