GRA662 - GRAFİK ATÖLYE II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GRAFİK ATÖLYE II GRA662 2. Yarıyıl 4 2 5 9
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Beyin Fırtınası
Diğer: Konsept oluşturma yöntemleri, kuramsal araştırma, eskiz ve taslak çalışma, proje teknik ve yöntemler  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Namık Kemal Sarıkavak, Prof. N. Şule Atılgan, Prof. Özden Pektaş Turgut, Doç. Serdar Pehlivan, Doç. Müge Burcu Şen, Doç. Elif Varol Ergen, Doç. Atila Işık, Doç. Banu Bulduk Türkmen, Doç. Zülfükar Sayın 
Dersin amacıHerhangi bir konuda tasarım süreçlerini yönetebilme, kuramsal ve uygulamalı olarak tasarımların bilincini kazanmak, tasarım analizi ve sunum yaptırmak, dersin gerektirdiği tasarım teknik ve yöntemlerini öğrenmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Grafik tasarım çoğaltma teknolojilerine hâkimdir.
  2. Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir.
  3. Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
Dersin içeriğiDisiplinler arası bir yaklaşımla basılı medya; bilgilendirme tasarımı, kurumsal kimlik oluşturur, ulusal, uluslararası etkinlik ortamlarına reklam ve tanıtım amaçlı tasarım yapar ve etkinliklerde yer alır. Dijital medya; ara yüz tasarımı, canlandırma, hareketli grafikler, çoklu ortam tasarımları yapar. Tasarım süreçlerinde yer alır, sonuçlandırır ve sunumunu yapar. 
Kaynaklar1. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
2. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson
3. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge.
4. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .
5. Beeke, A., Bell, N., Cato, K., Fukuda, S., Gutiérrez, F., Jerker, W., Loesch, U., Sagmeister, S., Serov, S., Vulpinari, O. (2003). Area. Phaidon Press. (ISBN-13: 9780714845159).
6. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları.
7. Gardner, B., Hellman, A. (2012). Logolounge 7. 2,000 International Identities by Leading Designers. LogoLounge Book. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUluslararası etkinliklerde kurumsal kimlik çalışması.
2. HaftaTasarım süreçlerinin değerlendirilmesi.
3. HaftaTasarımların sonuçlarının değerlendirilmesi.
4. HaftaSunumların gerçekleştirilmesi.
5. HaftaAra Sınav
6. HaftaBasılı medya, dijital medya, çoklu ortam uygulamalarının grafik ürünlerinin araştırılması.
7. HaftaÖğrenci tercihini esas alarak proje geliştirmek.
8. HaftaTasarım süreçlerinin izlenmesi.
9. HaftaTasarımların uygulamalarının değerlendirilmesi.
10. HaftaTasarım ürünlerinin değerlendirilmesi ? Ara Sınav
11. HaftaGrafik tasarım alanıyla ilgili bir konu veya sorun tespit ederek başlık ve içerik oluşturmak.
12. Haftaİçerik planlaması yapılması ve önerilerim makaleye dönüştürülmesi.
13. HaftaProje ve makale-bildirilerin sunulması.
14. HaftaGenel değerlendirme ve eleştiri.
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler010
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar030
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama5210
Proje000
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi15656
Toplam İş Yükü6479240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek