GRA662 - GRAFİK ATÖLYE II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GRAFİK ATÖLYE II | GRA662 | 2. Yarıyıl | 4 | 2 | 5 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Beyin Fırtınası Diğer: Konsept oluşturma yöntemleri, kuramsal araştırma, eskiz ve taslak çalışma, proje teknik ve yöntemler | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Namık Kemal Sarıkavak, Prof. N. Şule Atılgan, Prof. Özden Pektaş Turgut, Doç. Serdar Pehlivan, Doç. Müge Burcu Şen, Doç. Elif Varol Ergen, Doç. Atila Işık, Doç. Banu Bulduk Türkmen, Doç. Zülfükar Sayın | |||||
Dersin amacı | Herhangi bir konuda tasarım süreçlerini yönetebilme, kuramsal ve uygulamalı olarak tasarımların bilincini kazanmak, tasarım analizi ve sunum yaptırmak, dersin gerektirdiği tasarım teknik ve yöntemlerini öğrenmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Disiplinler arası bir yaklaşımla basılı medya; bilgilendirme tasarımı, kurumsal kimlik oluşturur, ulusal, uluslararası etkinlik ortamlarına reklam ve tanıtım amaçlı tasarım yapar ve etkinliklerde yer alır. Dijital medya; ara yüz tasarımı, canlandırma, hareketli grafikler, çoklu ortam tasarımları yapar. Tasarım süreçlerinde yer alır, sonuçlandırır ve sunumunu yapar. | |||||
Kaynaklar | 1. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 2. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 3. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 4. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters . 5. Beeke, A., Bell, N., Cato, K., Fukuda, S., Gutiérrez, F., Jerker, W., Loesch, U., Sagmeister, S., Serov, S., Vulpinari, O. (2003). Area. Phaidon Press. (ISBN-13: 9780714845159). 6. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 7. Gardner, B., Hellman, A. (2012). Logolounge 7. 2,000 International Identities by Leading Designers. LogoLounge Book. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uluslararası etkinliklerde kurumsal kimlik çalışması. |
2. Hafta | Tasarım süreçlerinin değerlendirilmesi. |
3. Hafta | Tasarımların sonuçlarının değerlendirilmesi. |
4. Hafta | Sunumların gerçekleştirilmesi. |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Basılı medya, dijital medya, çoklu ortam uygulamalarının grafik ürünlerinin araştırılması. |
7. Hafta | Öğrenci tercihini esas alarak proje geliştirmek. |
8. Hafta | Tasarım süreçlerinin izlenmesi. |
9. Hafta | Tasarımların uygulamalarının değerlendirilmesi. |
10. Hafta | Tasarım ürünlerinin değerlendirilmesi ? Ara Sınav |
11. Hafta | Grafik tasarım alanıyla ilgili bir konu veya sorun tespit ederek başlık ve içerik oluşturmak. |
12. Hafta | İçerik planlaması yapılması ve önerilerim makaleye dönüştürülmesi. |
13. Hafta | Proje ve makale-bildirilerin sunulması. |
14. Hafta | Genel değerlendirme ve eleştiri. |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 30 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 56 | 56 |
Toplam İş Yükü | 64 | 79 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek