FME620 - FİZİK EĞİTİMİNDE TEST GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİK EĞİTİMİNDE TEST GELİŞTİRME FME620 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıTest uyarlama ve test geliştirme süreçleri, Fizik başarı testi geliştirmeyle ilgili temel bilgiler vermek, test ve madde istatiği analizlerin incelenmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Test tanımı ve test çeşitlerini bilir,
  2. Test geliştirme sürecindeki aşamaları açıklar,
  3. Fizik başarı testi geliştirmenin aşamalarını açıklar ve uygular
  4. Test uyarlamanın aşamalarını açıklar ve uygular
  5. Test istatistiklerinde kullanılan istatistiksel yöntemleri açıklar
  6. Madde istatistiğini metodlarını açıklar
  7. Test ve Madde analizi sonuçlarını yorumlar
Dersin içeriğiTest geliştirme ve uyarlama süreçleri, Fizik başarı testi geliştirme aşamaları, Madde yazımında dikkat edilecek hususlar, test uyarlamada dikkat edilecek hususlar, test istatistikleri için yöntemler, madde analizi yöntemleri ve madde analizinin yorumlanması, raporlaştırılması 
Kaynaklar1. Anastasi, a. (1997). Psychological testing (7th. Ed.). New jersey: Prentice-Hall Inc.
2. Tezbaşaran, A. A. (1994). Tutum ölçeği geliştirme klavuzu. Ankara: Türk Psikoloji Derneği.
3. Haladyna, Thomas M. ?Writing Test Items To Evaluate Higher Order Thinking?. Allyn & Bacon, 160 Gould Street, Needham Heights, MA
4. Tan, Ş. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme el kitabı. Pegem. Ankara
5. Çeşitli makaleleler
6. Güncel İnternet Kaynakları
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTest geliştirme ile ilgili temel kavramlar
2. HaftaTest geliştirme basamakları
3. HaftaTest geliştirme basamakları
4. HaftaFizik başarı testi geliştirme süreci
5. HaftaFizik başarı testi geliştirme süreci
6. HaftaFizik başarı testi geliştirme süreci
7. HaftaPsikolojik ölçme araçlarının uyarlanması süreci
8. HaftaPsikolojik ölçme araçlarının uyarlanması süreci
9. HaftaPsikolojik ölçme araçlarının uyarlanması süreci
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaTest ve Madde istatistikleri
12. HaftaTest ve Madde istatistikleri
13. HaftaTest ve Madde istatistikleri
14. HaftaTest ve Madde istatistiklerinin Raporlaştırılması
15. Hafta--
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 110
Ödevler110
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje13030
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü27116240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.      
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.     X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.     
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.    X
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.     
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.     
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.     
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.     
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek