FME605 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ FİZİK EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ FİZİK EĞİTİMİ FME605 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıGünümüz eğitim-öğretiminde en çok kullanılan teknolojik araç-gereçlerden olan bilgisayarların fizik eğitimdeki yerinin tartışılması.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Teknolojinin ve bilgisayarın fizik eğitimindeki yerini değerlendirir.
  2. Fizik eğitiminde kullanılabilecek güncel yazılımları değerlendirir.
  3. Bilgisayar destekli fizik öğretiminin etkinliklerini planlar.
  4. Bilgisayar destekli fizik öğretiminin etkinliklerini uygular ve değerlendirir.
  5. Bilgisayar destekli fizik öğretiminde kullanılabilecek öğretim tekniklerini bilir, uygular ve değerlendirir.
Dersin içeriğiBilgisayar destekli fizik eğitimi için kullanılabilir yazılımların (örn. Conduit, sience workshop, interactive physics vb.) değerlendirilmesi,
Bu programlarda kullanılan öğretim teknikleri, eğitimde kullanılışı,
Bilgisayar yardımı ile öğrenme ve öğretmenin eğitim sistemine ve topluma etkisinin araştırılması.
 
KaynaklarGüncel online kaynaklar.
Demirel, Ö. (2003). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem A Yayınları, Ankara.
Kleinschrot, R. (1996). Neues Lernen mit dem Computer, Rowohlt Taschenbuch, Hamburg.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTeknolojinin ve bilgisayarın fizik eğitimindeki yeri
2. HaftaTeknolojinin ve bilgisayarın fizik eğitimindeki kullanımına yönelik örneklerin incelenmesi
3. HaftaTeknolojinin ve bilgisayarın fizik eğitimindeki kullanımına yönelik örneklerin incelenmesi
4. HaftaBilgisayar destekli fizik eğitiminin yararlarının ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
5. HaftaFizik eğitimindeki güncel yazılımların incelenmesi
6. HaftaFizik eğitimindeki güncel yazılımların incelenmesi
7. HaftaFizik eğitimindeki güncel yazılımların incelenmesi
8. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin belirlenmesi
9. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin planlanması
10. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin planlanması
11. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin uygulanması
12. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin uygulanması
13. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin sunulması
14. HaftaBilgisayar destekli fizik öğretimi etkinliklerinin değerlendirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum030
Projeler10
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama6530
Proje8540
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü5763240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.   X 
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.X    
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.X    
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.   X 
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X    
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.X    
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.   X 
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek