FDE601 - FRANSIZ DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FRANSIZ DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ | FDE601 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye bilimsel çalışma metodolojisini öğretmek; lisansüstü derslerinin izlenmesinde ve yapılacak uygulamalarla tez hazırlanmasında izlenecek yaklaşımlar, kullanılacak yöntem ve teknikleri kazandırmak ve uygulama yapabilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel çalışma metodolojisi, Lisansüstü derslerin izlenmesi ve seminer programları, Tez konusu seçimi, yöntem konusu, kaynak araştırması ve veri toplama, konu planlaması, okuma takvimi, redaksiyon aşaması, veri değerlendirmesi ve argümantasyon, sonuç, bibliyografya gibi tez çalışmasının temel konuları. | |||||
Kaynaklar | Karasar N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Ankara, Nobel, 2004. Fayolle R., La Critique, Paris, A. Colin, 1993. Bergez D. ve diğerleri, Introduction aux méthodes critiques pour l?analyse littéraire, Paris, Bordas, 1990. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 601 Fransız Dili ve Edebiyatı Semineri |
2. Hafta | Bilimsel çalışma metodolojisi I: Kuramlar ve ilkeler |
3. Hafta | Dersin devamı |
4. Hafta | Konu seçimi: ön araştırma: araştırma probleminin belirlenmesi; çalışmanın konusu, amacı |
5. Hafta | Dersin devamı; konunun örnek metinlerle irdelenmesi |
6. Hafta | Yöntem sorunu : Edebiyat eleştiri yöntemleri I : Kaynak eleştirisi, tematik eleştiri, psiko-kritik (psikanalitik) eleştiri, sosyolojik (marksist) eleştiri, göstergebilimsel (semiotik) eleştiri, metinlerarasılık, göstergelerarasılık eleştiri. |
7. Hafta | Dersin devamı: tez konusuna uygun yöntemin belirlenmesi |
8. Hafta | Kaynak araştırması, veri toplama / dokümantasyon; yazılı ve sözlü kaynaklar; iletişim teknolojileri; kaynakların ayıklanması, sınıflandırılması ve ön değerlendirilmeleri |
9. Hafta | Genel çerçevesi içinde konu planlamasının belirlenmesi; ana bölüm, bölüm ve alt-bölümlerin geçici planlamasının yapılması |
10. Hafta | Tutarlı, sürekli, düzenli ve kesiksiz bir okuma ve değerlendirme aşaması; kaynak kitap ve diğer belgelerin okunmasıyla ilgili `okuma takvimi?nin düzenlenmesi ve notların sınıflandırılması |
11. Hafta | Redaksiyon aşaması. Kaynak metinlerin tez konusuna uygun olarak belirlenen yöntem tekniğinden hareketle incelenmesi; betimleme, açıklama, çözümleme ve sentez yoluyla ana problematiğin farklı yönleriyle irdelenmesi; savların kesinliği ve tutarlılığı; |
12. Hafta | Dersin devamı: konunun örnek metinlerle irdelenmesi |
13. Hafta | Dersin devamı : konunun örnek metinlerle irdelenmesi |
14. Hafta | `Sonuç? bölümünün tez içinde ulaşılan bulgular ve yapılan değerlendirmelerle uygun ve tutarlı olması. |
15. Hafta | `Bibliografya?nın düzenlenmesi |
16. Hafta |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 35 | 42 | 173 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek