FDE601 - FRANSIZ DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FRANSIZ DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ FDE601 1. Yarıyıl 0 2 0 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrenciye bilimsel çalışma metodolojisini öğretmek; lisansüstü derslerinin izlenmesinde ve yapılacak uygulamalarla tez hazırlanmasında izlenecek yaklaşımlar, kullanılacak yöntem ve teknikleri kazandırmak ve uygulama yapabilmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, Bilimsel çalışma metodolojisini öğrenir,
  2. Lisansüstü derslerinin izlenmesinde ve yapılacak uygulamalarla tez hazırlanmasında izlenecek yaklaşımları kavrar,
  3. Kullanılacak yöntem ve teknikleri kavrar,
  4. Tez hazırlanmasında izlenecek yaklaşımları, kullanılacak yöntem ve teknikleri uygular.
Dersin içeriğiBilimsel çalışma metodolojisi,
Lisansüstü derslerin izlenmesi ve seminer programları,
Tez konusu seçimi, yöntem konusu, kaynak araştırması ve veri toplama, konu planlaması, okuma takvimi, redaksiyon aşaması, veri değerlendirmesi ve argümantasyon, sonuç, bibliyografya gibi tez çalışmasının temel konuları.
 
KaynaklarKarasar N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Ankara, Nobel, 2004.
Fayolle R., La Critique, Paris, A. Colin, 1993.
Bergez D. ve diğerleri, Introduction aux méthodes critiques pour l?analyse littéraire, Paris, Bordas, 1990.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 601 Fransız Dili ve Edebiyatı Semineri
2. HaftaBilimsel çalışma metodolojisi I: Kuramlar ve ilkeler
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaKonu seçimi: ön araştırma: araştırma probleminin belirlenmesi; çalışmanın konusu, amacı
5. HaftaDersin devamı; konunun örnek metinlerle irdelenmesi
6. HaftaYöntem sorunu : Edebiyat eleştiri yöntemleri I : Kaynak eleştirisi, tematik eleştiri, psiko-kritik (psikanalitik) eleştiri, sosyolojik (marksist) eleştiri, göstergebilimsel (semiotik) eleştiri, metinlerarasılık, göstergelerarasılık eleştiri.
7. HaftaDersin devamı: tez konusuna uygun yöntemin belirlenmesi
8. HaftaKaynak araştırması, veri toplama / dokümantasyon; yazılı ve sözlü kaynaklar; iletişim teknolojileri; kaynakların ayıklanması, sınıflandırılması ve ön değerlendirilmeleri
9. HaftaGenel çerçevesi içinde konu planlamasının belirlenmesi; ana bölüm, bölüm ve alt-bölümlerin geçici planlamasının yapılması
10. HaftaTutarlı, sürekli, düzenli ve kesiksiz bir okuma ve değerlendirme aşaması; kaynak kitap ve diğer belgelerin okunmasıyla ilgili `okuma takvimi?nin düzenlenmesi ve notların sınıflandırılması
11. HaftaRedaksiyon aşaması. Kaynak metinlerin tez konusuna uygun olarak belirlenen yöntem tekniğinden hareketle incelenmesi; betimleme, açıklama, çözümleme ve sentez yoluyla ana problematiğin farklı yönleriyle irdelenmesi; savların kesinliği ve tutarlılığı;
12. HaftaDersin devamı: konunun örnek metinlerle irdelenmesi
13. HaftaDersin devamı : konunun örnek metinlerle irdelenmesi
14. Hafta`Sonuç? bölümünün tez içinde ulaşılan bulgular ve yapılan değerlendirmelerle uygun ve tutarlı olması.
15. Hafta`Bibliografya?nın düzenlenmesi
16. Hafta

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi155
Toplam İş Yükü3542173

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek