FDÖ666 - FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE BASIN DİLİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE BASIN DİLİ | FDÖ666 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Barış Aydın | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı kitle iletişim araçlarının özelliklerini, yazılı ve görsel basında dilin işlevleriyle öğretmek, yabancı dilde ve anadilde iletişim kurma becerisinin gelişiminde basın dilinin rolünü tartıştırmak, dil-basın-kültür ilişkisinin önemini vurgulamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kitle iletişim araçlarının özellikleri Görsel ve yazılı basında dilin işlevleri Yabancı dilde ve anadilde iletişim kurma becerisinin gelişiminde basın dilinin rolü Dil-basın-kültür ilişkilerinin Fransızca ve Türkçe örneklerle incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Agnès, J. et al. (1999). Apprendre avec la presse. Paris : Retz. Charaudeau, P. (2005). Les médias et l'information, Bruxelles : De Boeck. Descayrac, C. (1993). Lire la presse pour, Paris: CLE International. Lancien, Th. (1998). Le Multimédia, Paris: CLE International. Margerie, Ch. (1981). Des média dans les cours de langues, Paris: CLE International. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kitle iletişim araçları ve iletişimdeki rolleri. |
2. Hafta | Kitle iletişim araçlarının türleri ve ayırt edici özellikleri. |
3. Hafta | Türlerine göre kitle iletişim araçlarında kullanılan meslekî terimler. |
4. Hafta | Yazılı basın türleri. |
5. Hafta | Günlük gazetelerde sayfa düzeni ve haber sütunlarının yapısı. |
6. Hafta | Türk ve Fransız günlük gazeteleri arasında sayfa düzeni ve konularına göre haber sütunlarının dağılımlarının karşılaştırılması. |
7. Hafta | Günlük gazetelerin özgün ders malzemesi olarak kullanımı. |
8. Hafta | Söylem olarak haber. |
9. Hafta | Yazılı basında iletişimin temel öğeleri (gazeteci, okur). Gazetecinin rolleri ve buna bağlı söylem türleri. |
10. Hafta | Haberde hedefler: Bilgilendirme (inandırıcılık) / satış arttırma (abartı); olay / haber ilişkisi. |
11. Hafta | Sunumlar. |
12. Hafta | Radyo/Televizyon/Yazılı basın: resim ve sözce ilişkisi. |
13. Hafta | Radyo/Televizyon/Yazılı basın: resim ve sözce ilişkisi (devam). |
14. Hafta | Yabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitaplarında basın dili. |
15. Hafta | Ödev teslimi. |
16. Hafta | Genel sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 22 |
Genel sınav | 1 | 47 |
Toplam | 89 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 31 | 41 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler. | X | ||||
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir | X | ||||
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır. | X | ||||
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir. | X | ||||
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler. | X | ||||
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular. | X | ||||
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | |||||
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek