FDÖ666 - FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE BASIN DİLİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE BASIN DİLİ FDÖ666 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Barış Aydın 
Dersin amacıBu dersin amacı kitle iletişim araçlarının özelliklerini, yazılı ve görsel basında dilin işlevleriyle öğretmek, yabancı dilde ve anadilde iletişim kurma becerisinin gelişiminde basın dilinin rolünü tartıştırmak, dil-basın-kültür ilişkisinin önemini vurgulamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kitle iletişim araçlarının özelliklerini tanır,
  2. Yazılı ve görsel basında dilin işlevini değerlendirir,
  3. Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde basın dilinin rolünü tartışır,
  4. Dil becerilerinin kazandırılmasında dil-basın-kültür ilişkisinin önemini kavrar.
Dersin içeriğiKitle iletişim araçlarının özellikleri
Görsel ve yazılı basında dilin işlevleri
Yabancı dilde ve anadilde iletişim kurma becerisinin gelişiminde basın dilinin rolü
Dil-basın-kültür ilişkilerinin Fransızca ve Türkçe örneklerle incelenmesi 
KaynaklarAgnès, J. et al. (1999). Apprendre avec la presse. Paris : Retz.
Charaudeau, P. (2005). Les médias et l'information, Bruxelles : De Boeck.
Descayrac, C. (1993). Lire la presse pour, Paris: CLE International.
Lancien, Th. (1998). Le Multimédia, Paris: CLE International.
Margerie, Ch. (1981). Des média dans les cours de langues, Paris: CLE International. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKitle iletişim araçları ve iletişimdeki rolleri.
2. HaftaKitle iletişim araçlarının türleri ve ayırt edici özellikleri.
3. HaftaTürlerine göre kitle iletişim araçlarında kullanılan meslekî terimler.
4. HaftaYazılı basın türleri.
5. HaftaGünlük gazetelerde sayfa düzeni ve haber sütunlarının yapısı.
6. HaftaTürk ve Fransız günlük gazeteleri arasında sayfa düzeni ve konularına göre haber sütunlarının dağılımlarının karşılaştırılması.
7. HaftaGünlük gazetelerin özgün ders malzemesi olarak kullanımı.
8. HaftaSöylem olarak haber.
9. HaftaYazılı basında iletişimin temel öğeleri (gazeteci, okur). Gazetecinin rolleri ve buna bağlı söylem türleri.
10. HaftaHaberde hedefler: Bilgilendirme (inandırıcılık) / satış arttırma (abartı); olay / haber ilişkisi.
11. HaftaSunumlar.
12. HaftaRadyo/Televizyon/Yazılı basın: resim ve sözce ilişkisi.
13. HaftaRadyo/Televizyon/Yazılı basın: resim ve sözce ilişkisi (devam).
14. HaftaYabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitaplarında basın dili.
15. HaftaÖdev teslimi.
16. Hafta Genel sınav.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar222
Genel sınav147
Toplam89
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama2816
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3141150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler.    X
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir    X
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır.     X
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir.    X
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir.    X
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler.    X
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular.    X
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek