ERF801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II | ERF801 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Suna Erdoğan, Doç. Dr. Mine Silindir Günay, Dr. Öğr. Üyesi E. Tuğçe Sarcan Bozkı | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Bilimsel Arama Motorları Konu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
3. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
4. Hafta | Hipotezin belirlenmesi |
5. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
6. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
7. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
8. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
9. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
10. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
11. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
12. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
13. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
14. Hafta | İlgili etik kurul başvurusunun yapılması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 28 | 50 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 1 | 84 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 47 | 103 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyoaktivitenin özelliklerini, biyolojik etkilerini ve radyasyondan korunma ilkelerini bilir. | |||||
2. Radyoaktif maddeleri ve bunların özelliklerini bilir. Bu bilgileri yeni radyofarmasötiklerin geliştirilmesinde kullanır. | |||||
3. Radyofarmasötiklerin vücuda verildikten sonraki biyodağılımlarını ve bunu değiştirebilecek durumları, lokalizasyonunu ve hücreye alınış mekanizmalarını, etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaçlarla etkileşimlerini bilir. | |||||
4. Yeni bir radyofarmasötik tasarlar, formülasyonu, üretimi, stabilitesi, kalite güvencesiyle ilgili çalışmaları planlar, yürütür. Çalışmalar sırasında alana özgü cihazları etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5. Radyasyonun farmasötikler, kozmetikler, hammaddeleri, ilaç taşıyıcı sistemler ve tıbbi cihazlar üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibidir, gama radyasyonun neden olabileceği değişikliklerin nasıl kontrol edileceğini/önleneceğini bilir. | |||||
6. Alana yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım, uygulama geliştirir ya da var olanı kendi alanına veya farklı alana uygular. | X | ||||
7. Güncel kaynakları kullanarak araştırma ve deneysel tasarım yapar, çalışmayı yürütür, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Araştırmayı ulusal/uluslararası dergide yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
8. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir. | X | ||||
9. Çalışmalarını etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek