EKO681 - FİNANS TEORİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİNANS TEORİLERİ EKO681 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilerin modern finans konusunda temel konu ve araçlarla donatılmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, finansal iktisat ile ilgili güncel teorik ve ampirik literatürü takip edebilecek; para politikası ile finansal piyasalar arasındaki karşılıklı ilişkileri anlayabilecek ve güncel bulguları yorumlayabilecektir.
Dersin içeriğiSatın alma gücü paritesi
Faiz oranı teorileri
Menkul kıymetler piyasaları
Sermaye varlık fiyatlama modeli (CAPM)
Faiz oranının vade yapısı
Türev Araçlar 
KaynaklarEichberger, J. ve I.R. Harper (1997), Financial Economics, Oxford University Press, New York.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFinansa Giriş, Finansal Kararlar, Finansal ve Reel Varlıkların Değerlemesine Yaklaşımlar, Finansal Piyasaların Rolü,
2. HaftaBugünkü Değer, Bugünkü Değer Hesaplama Teknikleri, Faiz Belirlenme Teorileri- Keynesyen ve Monetarist Faiz Oranı ve Enflasyon Oranı
3. HaftaFaizin vade yapısı, Getiri Eğrileri, Faiz Oranı Riski, Enflasyon Riski, Kredi Riski.
4. HaftaHisse Senetleri, Kar Payı Modeli
5. HaftaSermaye Yatırımları, Sermaye Akımı Hesapları, Proje İlişkisi.
6. HaftaGetiri ve Risk Konusuna Giriş: Riskin Ölçümü, Rassal Yürüyüş
7. HaftaPortföy Oluşturma, Sistematik Risk ve Sistematik Olmayan Risk, Portföy Teorisi, Etkin Risk-Getiri İkilemi
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaSermaye Varlıkları Fiyatlama Modeli (CAPM), Beta?nın Ölçümü, CAPM Uygulamaları, CAPM?in Ampirik Uygulamaları
10. HaftaEtkin Piyasalar Hipotezi (EMH)
11. HaftaEMH'nin Testi, EMH'nin Çıkarımları.
12. HaftaTürev Araçlar: Forward ve Futures, Forward ve Futures Fiyatları, Forwards and Futures ile Korunma
13. HaftaOpsiyon ve Uygulamaları: Opsiyon ve Özellikleri, Opsiyonun Değerlemesi: Binominal Yöntem ve Black - Scholes Modeli.
14. HaftaDöviz Kuru Piyasası, Uzun Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Tek Fiyat Kanunu, Satın Alma Gücü Paritesi
15. HaftaKısa Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Faiz Paritesi Koşulu, Döviz Kurundaki Değişiklikler
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3180210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak.    X
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak.    X
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak.    X
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek.    X
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak.    X
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak.    X
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak.    X
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.    X
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak.    X
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak.    X
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak.    X
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek