EKO681 - FİNANS TEORİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİNANS TEORİLERİ | EKO681 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilerin modern finans konusunda temel konu ve araçlarla donatılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Satın alma gücü paritesi Faiz oranı teorileri Menkul kıymetler piyasaları Sermaye varlık fiyatlama modeli (CAPM) Faiz oranının vade yapısı Türev Araçlar | |||||
Kaynaklar | Eichberger, J. ve I.R. Harper (1997), Financial Economics, Oxford University Press, New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Finansa Giriş, Finansal Kararlar, Finansal ve Reel Varlıkların Değerlemesine Yaklaşımlar, Finansal Piyasaların Rolü, |
2. Hafta | Bugünkü Değer, Bugünkü Değer Hesaplama Teknikleri, Faiz Belirlenme Teorileri- Keynesyen ve Monetarist Faiz Oranı ve Enflasyon Oranı |
3. Hafta | Faizin vade yapısı, Getiri Eğrileri, Faiz Oranı Riski, Enflasyon Riski, Kredi Riski. |
4. Hafta | Hisse Senetleri, Kar Payı Modeli |
5. Hafta | Sermaye Yatırımları, Sermaye Akımı Hesapları, Proje İlişkisi. |
6. Hafta | Getiri ve Risk Konusuna Giriş: Riskin Ölçümü, Rassal Yürüyüş |
7. Hafta | Portföy Oluşturma, Sistematik Risk ve Sistematik Olmayan Risk, Portföy Teorisi, Etkin Risk-Getiri İkilemi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeli (CAPM), Beta?nın Ölçümü, CAPM Uygulamaları, CAPM?in Ampirik Uygulamaları |
10. Hafta | Etkin Piyasalar Hipotezi (EMH) |
11. Hafta | EMH'nin Testi, EMH'nin Çıkarımları. |
12. Hafta | Türev Araçlar: Forward ve Futures, Forward ve Futures Fiyatları, Forwards and Futures ile Korunma |
13. Hafta | Opsiyon ve Uygulamaları: Opsiyon ve Özellikleri, Opsiyonun Değerlemesi: Binominal Yöntem ve Black - Scholes Modeli. |
14. Hafta | Döviz Kuru Piyasası, Uzun Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Tek Fiyat Kanunu, Satın Alma Gücü Paritesi |
15. Hafta | Kısa Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Faiz Paritesi Koşulu, Döviz Kurundaki Değişiklikler |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 80 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek