EFK621 - İLAÇ NOMENKLATÜRÜ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLAÇ NOMENKLATÜRÜ I EFK621 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Birsen Tozkoparan Köprücü, Doç. Dr. Miyase Gözde Gündüz 
Dersin amacıIUPAC ve CA kurallarına göre organik bileşiklerin isimlendirilmeleri ile ilgili esasların öğretilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.İsimden kimyasal yapıyı yazar.
  2. 2.Kimyasal yapıdan isim türetir.
Dersin içeriğiAsiklik ve siklik hidrokarbonlar, tek ve iki halkalı aromatikler, bisiklik, spiro ve heterospiro hidrokarbonlar, benzo/hetero iki halkalı sistemler, iki ve çok halkalı heterosiklikler, çok halkalı karbosiklikler, köprülü yapılar ile fan bileşiklerinin IUPAC ve Chemical Abstract sistemlerine göre kimyasal nomenklatür prensiplerini içerir. 
Kaynaklar1.Fresenius P "Organic Chemical Nomenclature" West Sussex 1989
2. Godly EW "Naming Organic Compounds" West Sussex 1989
3. Bilgin AA, Tozkoparan B "Örneklerle Organik Kimya Nomenklatürü" Ankara 2008 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAsiklik hidrokarbonlar, siklik hidrokarbonlar
2. HaftaTek halkalı aromatik bileşikler, Heteromonosiklikler
3. Haftaİki halkalı aromatik bileşikler
4. HaftaBisiklik ve polisiklik spiro hidrokarbonlar
5. HaftaHeterospiro hidrokarbonlar
6. HaftaBenzo/hetero iki halkalı sistemler
7. HaftaKondanse heterosiklikler
8. HaftaÇok halkalı karbosiklik ve heterosiklikler
9. HaftaKöprülü sistemler
10. HaftaKimyasal isimlerde geçen stereokimyasal kavramlar
11. HaftaKimyasal isimlerde geçen stereokimyasal kavramlar
12. HaftaFan nomenklatürü
13. HaftaFan nomenklatürü
14. HaftaÇeşitli moleküllerin kimyasal okunuşları üzerinde yapılan alıştırmalar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi16262
Toplam İş Yükü2774210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimyasal, enstrümental ve farmakolojik verileri yorumlayıp anlayabilecek düzeyde bilgiye sahiptir.   X 
2. İlaç tasarımı, reseptör-ilaç etkileşmesi gibi medisinal kimya konuları hakkında temel kavramları bilir.      
3. Bilim etiği konusunda uyması gereken kurallara hakimdir.X    
4. Konvansiyonel ve yeni geliştirilen sentez yöntemlerini etkin bir şekilde kullanır.     
5. Deney düzeneği kurma ve laboratuvar cihazlarını kullanabilme konularında belirli bir beceri ve el alışkanlığına sahiptir.      
6. Laboratuvarda güvenli çalışma ve olası kazaları önleme konusunda yeterli bilgiye sahiptir.      
7. Laboratuvar çalışmaları sırasında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm üretir.     
8. Literatür tarama, formül çizim programları ile online kütüphane olanaklarını uzman düzeyde kullanır.   X 
9. Yaptığı çalışmanın verilerini hakemli dergilerde yayınlanacak bir makale haline getirir ve bu çalışmaları, ulusal ve uluslararası sempozyumlarda etkin bir şekilde sunar.     
10. Bir araştırma projesinde çalışma, elde ettiği sonuçları yorumlama ve rapor şeklinde düzenleme becerilerine sahiptir.     
11. Yabancı bir dildeki kaynakları takip edecek düzeyde yabancı dil hakimiyeti vardır.  X  
12. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek