EFK621 - İLAÇ NOMENKLATÜRÜ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLAÇ NOMENKLATÜRÜ I | EFK621 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Birsen Tozkoparan Köprücü, Doç. Dr. Miyase Gözde Gündüz | |||||
Dersin amacı | IUPAC ve CA kurallarına göre organik bileşiklerin isimlendirilmeleri ile ilgili esasların öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Asiklik ve siklik hidrokarbonlar, tek ve iki halkalı aromatikler, bisiklik, spiro ve heterospiro hidrokarbonlar, benzo/hetero iki halkalı sistemler, iki ve çok halkalı heterosiklikler, çok halkalı karbosiklikler, köprülü yapılar ile fan bileşiklerinin IUPAC ve Chemical Abstract sistemlerine göre kimyasal nomenklatür prensiplerini içerir. | |||||
Kaynaklar | 1.Fresenius P "Organic Chemical Nomenclature" West Sussex 1989 2. Godly EW "Naming Organic Compounds" West Sussex 1989 3. Bilgin AA, Tozkoparan B "Örneklerle Organik Kimya Nomenklatürü" Ankara 2008 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Asiklik hidrokarbonlar, siklik hidrokarbonlar |
2. Hafta | Tek halkalı aromatik bileşikler, Heteromonosiklikler |
3. Hafta | İki halkalı aromatik bileşikler |
4. Hafta | Bisiklik ve polisiklik spiro hidrokarbonlar |
5. Hafta | Heterospiro hidrokarbonlar |
6. Hafta | Benzo/hetero iki halkalı sistemler |
7. Hafta | Kondanse heterosiklikler |
8. Hafta | Çok halkalı karbosiklik ve heterosiklikler |
9. Hafta | Köprülü sistemler |
10. Hafta | Kimyasal isimlerde geçen stereokimyasal kavramlar |
11. Hafta | Kimyasal isimlerde geçen stereokimyasal kavramlar |
12. Hafta | Fan nomenklatürü |
13. Hafta | Fan nomenklatürü |
14. Hafta | Çeşitli moleküllerin kimyasal okunuşları üzerinde yapılan alıştırmalar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 62 | 62 |
Toplam İş Yükü | 27 | 74 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimyasal, enstrümental ve farmakolojik verileri yorumlayıp anlayabilecek düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. İlaç tasarımı, reseptör-ilaç etkileşmesi gibi medisinal kimya konuları hakkında temel kavramları bilir. | |||||
3. Bilim etiği konusunda uyması gereken kurallara hakimdir. | X | ||||
4. Konvansiyonel ve yeni geliştirilen sentez yöntemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5. Deney düzeneği kurma ve laboratuvar cihazlarını kullanabilme konularında belirli bir beceri ve el alışkanlığına sahiptir. | |||||
6. Laboratuvarda güvenli çalışma ve olası kazaları önleme konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | |||||
7. Laboratuvar çalışmaları sırasında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm üretir. | |||||
8. Literatür tarama, formül çizim programları ile online kütüphane olanaklarını uzman düzeyde kullanır. | X | ||||
9. Yaptığı çalışmanın verilerini hakemli dergilerde yayınlanacak bir makale haline getirir ve bu çalışmaları, ulusal ve uluslararası sempozyumlarda etkin bir şekilde sunar. | |||||
10. Bir araştırma projesinde çalışma, elde ettiği sonuçları yorumlama ve rapor şeklinde düzenleme becerilerine sahiptir. | |||||
11. Yabancı bir dildeki kaynakları takip edecek düzeyde yabancı dil hakimiyeti vardır. | X | ||||
12. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek