DKT624 - BESLENME ve YUTMA BOZUKLUKLARINDA İL. TANI ve MÜD.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BESLENME ve YUTMA BOZUKLUKLARINDA İL. TANI ve MÜD. DKT624 2. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Teorik ve Pratik Ders  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı 
Dersin amacıBeslenme ve yutma bozuklukları ile baş etme yöntemlerinin öğrenilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Beslenme ve yutma bozukluklarının etyoloji ve patolojisi hakkında bilgi sahibi olur Zor vakalarda beslenme ve yutma problemlerine yaklaşım becerisi kazanır
Dersin içeriğiBeslenme ve yutma bozukluklarında değerlendirme ve müdahale 
Kaynaklar1. Dysphagia, Michael E. Groher, Michael A. Crary, Mosby, 2. Baskı (Ağustos 14, 2015).
2. Dysphagia Diagnosis and Treatment, Ed: Ekberg, Springer, (2012). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBeslenme ve yutma bozukluklarında etyoloji
2. HaftaBeslenme ve yutma bozukluklarında fizyopatoloji
3. HaftaKlinik yutma değerlendirmesi
4. HaftaFiberoptik endoskopik yutma değerlendirmesi
5. HaftaModifiye baryum yutma değerlendirmesi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDisfaji müdahalesinde kompansatuar stratejiler
8. HaftaDisfaji müdahalesinde rehabilitatif stratejiler
9. HaftaHasta ve aile eğitimi
10. HaftaProgresif nörodejeneratif hastalıklarda yutma fonksiyonunun takibi ve müdahale
11. HaftaBaş ve boyun kanserlerinde yutma fonksiyonlarının takibi ve müdahale
12. HaftaNon-oral beslenme yöntemleri, Trakeostomiler ve ventilasyon tüpleri
13. HaftaNon-oral beslenme yöntemleri, Trakeostomiler ve ventilasyon tüpleri, zor vakalar
14. HaftaVaka tartışması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.    X
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.     X
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. X   
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek