DEM706 - MATEMATİKSEL DEMOGRAFİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİKSEL DEMOGRAFİ DEM706 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri 
Dersin sorumlusu(ları)Ar. Gör. Dr. Faruk Keskin 
Dersin amacıBu ders demografide matematiksel modellerin kullanımını öğretmeyi ve bu alanda uygulama yaptırmayı amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Demografide matematiksel modellerin kullanımını öğrenir ve uygular.
Dersin içeriği 
KaynaklarPreston, S, Heuveline, P., and Guillot, M. (2001). Demography: Measuring and Modelling of Population Processes, Blackwell Publishers, Oxford.
Hinde, A., 1998. Demographic Methods, Arnold, London.
Shryock, H.S. and Siegel, J.S., 1976. The Methods and Materials of Demography, Academic Press Inc, London.
Smith, D.P. (1992) Formal Demography, The Plenum Series on Demographic Analysis, Plenum Press, New York.
UN (1967) Manual IX Methods of Estimating Basic Measures from Incomplete Data, United Nations, New York.
UN (1983) Manual X Indirect Techniques for Demographic Estimations, United Nations, New York. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMatematiksel demografiye giriş
2. HaftaTeorik yaklaşımlar
3. HaftaPratik uygulamalar
4. HaftaTeorik yaklaşımlar
5. HaftaPratik uygulamalar
6. HaftaProje önerilerinin değerlendirilmesi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaTeorik yaklaşımlar
9. HaftaPratik uygulamalar
10. HaftaTeorik yaklaşımlar
11. HaftaPratik uygulamalar
12. HaftaTeorik yaklaşımlar
13. HaftaPratik uygulamalar
14. HaftaProje sunumları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler840
Sunum00
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 4 64
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü3884300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nüfusbilim alanındaki sorunları, olay ve olguları ve nüfus politikalarını disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilir, politika etkilerini öngörebilir, uygun çözümler üretebilir ve kararlar alabilir.   X 
2. Ulusal ve uluslararası düzeyde demografi alanındaki teorik tartışmaları, bunların uygulamaya yansımalarını ve güncel gelişmeleri takip eder ve kullanır.   X 
3. Nüfusbilim alanındaki teori ve yaklaşımlara hakim olur, yeni teorik çerçeveler oluşturabilir, kuramsal çerçeveye ve teoriye dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilme yeterliliklerine sahip olur.    X
4. Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olur, etik ilkelere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilir ve yayınlayabilir.   X 
5. Nüfusbilim alanında uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde en az bir makale yayınlar.  X  
6. Türkçe ve İngilizce, yazılı ve sözel, üst düzey iletişim becerisine sahip olarak ulusal ve uluslararası işbirliklerinde aktif rol üstlenebilir.  X  
7. Nüfusbilim alanındaki yazılımları ve bilişim teknolojilerini kullanarak mevcut bilgileri genişletici çalışmalar yapar, üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilir, basılı kaynaklar yanında bilgi toplumundaki kaynakları da kullanarak kütüphanelerde ve arşivlerde literatür taraması yapabilir, ulusal ve uluslararası projelerde çeşitli seviyelerde görev alarak proje faaliyetlerini yürütür ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilir.    X
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora sonrasında araştırma ve çalışmalarına devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahip olur, lisans ve lisans üstü düzeylerinde ders verebilir ve tez yönetebilir.    X
9. Farklı toplumsal kesimler ve kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair yüksek bir bilinç seviyesine sahip olur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek