BYZ653 - KİŞİSEL YAZILIM SÜRECİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİŞİSEL YAZILIM SÜRECİ BYZ653 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Ayça Tarhan 
Dersin amacıYazılım Mühendisliği Enstitüsü (www.sei.cmu.edu) tarafından idame ettirilen Kişisel Yazılım Süreci?ni ve bireysel performansı yönetmede ne işe yaradığını öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci;
  2. Bireysel Yazılım Sürecinin temel işlevlerini öğrenir.
  3. Süreç ölçme kavramını öğrenir.
  4. Büyüklük tahminleme kavramını öğrenir.
  5. Bireysel geliştirmede performansın yönetilmesi için esasları öğrenir.
  6. Yazılım kalitesi kavramını öğrenir.
  7. Yazılım tasarımı kavramını gözden geçirir.
Dersin içeriğiBireysel yazılım geliştirmede Kişisel Yazılım Süreci?nin (?Personal Software Process ? PSP?) temel prensipleri. PSP0, PSP1 ve PSP 2 süreçleri; altı süreç versiyonu ve bunların altında yatan kavramlar. Kullanılacak tüm tanımlı PSP materyalleri, Yazılım Mühendisliği Enstitüsü?nün resmi web sitesinden sağlanacaktır. 
Kaynaklar? Watts S. Humphrey, Self-Improvement Process for Software Engineers, Addison-Wesley Professional, 2005.
? Yazılım Mühendisliği Enstitüsü resmi web sitesi: http://www.sei.cmu.edu/tsp/psp.html 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBireysel Yazılım Süreci: Giriş (PSP0)
2. HaftaYazılım Metrikleri
3. HaftaSüreç Ölçme (PSP0.1)
4. HaftaBüyüklük Tahminleme I
5. HaftaBüyüklük Tahminleme I (PSP1)
6. HaftaBüyüklük Tahminleme II
7. HaftaBüyüklük Tahminleme II (PSP1.1)
8. HaftaBireysel Veriyi Kullanma
9. HaftaArasınav
10. HaftaYazılım Kalitesi
11. HaftaYazılım Kalitesi (PSP 2)
12. HaftaYazılım Tasarımı - I
13. HaftaYazılım Tasarımı ? I (PSP 2.1)
14. HaftaDönem boyunca anlatılan konuların gözden geçirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar245
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler5735
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3653174

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yazılım Mühendisliği temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. X   
2. Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, risk yönetimi ve kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak.X    
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar.  X  
4. Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel yazılım mühendisliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü açıklayabilecek, yaptığı varsayımları açıkça anlatabilecek kadar iyi iletişim becerilerine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak.  X  
8. Yazılım Mühendisliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür. X   
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir.   X 
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek