BYL753 - BALIK PARAZİTLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BALIK PARAZİTLERİ | BYL753 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Aslı Özkırım | |||||
Dersin amacı | Ekonomik önemi olan balık parazitlerinin öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Parazitlerin balıklar üzerindeki zararlı etkileri, Parazitlerin saptanmasında kullanılan yöntemler ve balıkların çeşitli organlarında bulunan parazitler. | |||||
Kaynaklar | Hoffman, G. L. and Meyer, F. P., Parasites of Freshwater fishes, T.F.H production, 1974 Ekingen, G., Tatlı su balık parazitleri, F.Ü yayınları, 1983 Post, G., Textbook of fish parasites, T.F.H production, 1987 Beitlich, J. H (Editorial Assistant).,Woolley, S.K (Technical Assistant); Introdution to fish health management, U.S.A Department of interior, Fish and Wildlife Service, 1995 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel Balık Sağlığı(T) Tanıtım (P) |
2. Hafta | Genel Balık Anatomisi(T) Balık anotomisi (P) |
3. Hafta | Balıkların Mikrobiyal Hastalıkları(T) Mikrobiyal hastalık etkenleri (P) |
4. Hafta | Balık Parazitleri-Eksternal Protozoa(T) |
5. Hafta | Balık Parazitleri-İnternal Protozoa (T) İnternal protozoonlar (P) |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Balık Parazitleri- Trematodlar (T) Trematoda (P) |
8. Hafta | Balık Parazitleri- Cestodlar(T) Cestoda (P) |
9. Hafta | Balık Parazitleri- Nematodlar (T) Nematoda (P) |
10. Hafta | Balık Parazitleri-Crustacea (T) Su kabukluları (P) |
11. Hafta | Fungal Hastalıklar (T) Fungal etkenler (P) |
12. Hafta | Ara Sınav II |
13. Hafta | Viral Hastalıklar (T) Konu ile ilgili pratik bilgi (P) |
14. Hafta | Balık Hastalıklarının Tedavisi (T) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 1 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 47 | 59 | 256 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek