BYL753 - BALIK PARAZİTLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BALIK PARAZİTLERİ BYL753 3. Yarıyıl 2 2 3 9
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Aslı Özkırım 
Dersin amacıEkonomik önemi olan balık parazitlerinin öğretilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Balık mikrobiyal hastalıklarını, Parazitik Protozoonları, Helmintik parazitleri öğrenerek, bu etkenler ile ilgili pratik kazanır
Dersin içeriğiParazitlerin balıklar üzerindeki zararlı etkileri, Parazitlerin saptanmasında kullanılan yöntemler ve balıkların çeşitli organlarında bulunan parazitler. 
KaynaklarHoffman, G. L. and Meyer, F. P., Parasites of Freshwater fishes, T.F.H production, 1974
Ekingen, G., Tatlı su balık parazitleri, F.Ü yayınları, 1983
Post, G., Textbook of fish parasites, T.F.H production, 1987
Beitlich, J. H (Editorial Assistant).,Woolley, S.K (Technical Assistant); Introdution to fish health management, U.S.A Department of interior, Fish and Wildlife Service, 1995 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel Balık Sağlığı(T) Tanıtım (P)
2. HaftaGenel Balık Anatomisi(T) Balık anotomisi (P)
3. HaftaBalıkların Mikrobiyal Hastalıkları(T) Mikrobiyal hastalık etkenleri (P)
4. HaftaBalık Parazitleri-Eksternal Protozoa(T)
5. HaftaBalık Parazitleri-İnternal Protozoa (T) İnternal protozoonlar (P)
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaBalık Parazitleri- Trematodlar (T) Trematoda (P)
8. HaftaBalık Parazitleri- Cestodlar(T) Cestoda (P)
9. HaftaBalık Parazitleri- Nematodlar (T) Nematoda (P)
10. HaftaBalık Parazitleri-Crustacea (T) Su kabukluları (P)
11. HaftaFungal Hastalıklar (T) Fungal etkenler (P)
12. HaftaAra Sınav II
13. HaftaViral Hastalıklar (T) Konu ile ilgili pratik bilgi (P)
14. HaftaBalık Hastalıklarının Tedavisi (T)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar110
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama155
Proje000
Ödevler155
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4759256

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.   X 
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.   X 
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek