BSP702 - İNSAN HAREKETİNİN ÖYKÜSÜ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAREKETİNİN ÖYKÜSÜ | BSP702 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: ödev, sunu | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, insan hareketini ve bütünsel gelişimini tarihsel süreç içerisinde incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Dik yürüyüş. 2. İklim değişikliği, beslenme ve insan hareketinin ilişkisi. 3. Bütünsel gelişim, merak ve kültür. 4. Fiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığı (Fiziksel okuryazarlık). 5. Eleştirel düşünme ile beden eğitimi ve spor ilişkisi. | |||||
Kaynaklar | 1. Alpman, C. (1972). Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. 2. Daesen, JS. (2018). Evolution of locomotor rhythms. CellPress Reviews, 41(10) 648-651. 3. Erdemli, A. (2008). Spor Yapan İnsan. İstanbul: e Yayınları. 4. Furley, P. (2019). What modern sports competitions can tell us about human natüre. Association for Psychological Science, 14(2) 138-155. 5. Kretchmar, RS., Dyreson, M., Llewellyn, MP. & Gleaves, J. (2017). History and Philosoph of Sport and Physicasl Activity. US: Human Kinetics, Inc. 6. Lieberman, DE. (2013). İnsan Vücudunun Öyküsü. İstanbul: 2013. 7. Lovejoy, CO. (1988). Evolution of human walking. Scientific American, 118-125 (Downloaded from 176.88.94.79 on Tue, 10 Sep 2019). 8. Mechikoss, R. (2009). A History and Philosophy of Sport and Physical Education: From Ancient Civilizations to the Modern World. Boston: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences. 9. Paul, R. Ve Elder, L. (2013). Kritik Düşünce. Ankara: Nobel. 10. Roch, NT., Venkadesan, M., Rainbow, MJ & Lieberman, DE. (2013). Elastik energy storage in the shoulder and evolution of high-speed throwing in homo, Nature, 498(7455), 483-486. 11. Rytherford, A. 2017). Bugüne Dek Yaşamış Herkesin Kısa Bir Tarihi. İstanbul: İndigo Kitap. 12. Smith-Harcourt, WEH & Aiello, L. (2004). Fossils, feet and the evolution of human bipedal locomotion. Journal of Anatomical Society of Great Britain and Irelan, 204, 403-416. 13. Vaughan, CL. (2003). Theories of bipedal walking: an odyssey. Journal of Biomechanics, 36, 513-523. 14. Zeigler, EF. (2010). Philosophy of Physical Activity Education (Including Educational Sport). USA: Trafford Publishing. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve temel kavramlar |
2. Hafta | Dik yürüyüş |
3. Hafta | Dik yürüyüş |
4. Hafta | İklim değişikliği, beslenme ve insan hareketinin ilişkisi |
5. Hafta | Bütünsel gelişim, merak ve kültür |
6. Hafta | Bütünsel gelişim, merak ve kültür. |
7. Hafta | Bütünsel gelişim, merak ve kültür |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Fiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığı (Fiziksel okuryazarlık) |
10. Hafta | Fiziksel aktivite, beden eğitimi ve spor okur yazarlığı (Fiziksel okuryazarlık) |
11. Hafta | Eleştirel düşünme ile beden eğitimi ve spor ilişkisi |
12. Hafta | Eleştirel düşünme ile beden eğitimi ve spor ilişkisi |
13. Hafta | Ödev/Sunu |
14. Hafta | Ödev/Sunu |
15. Hafta | Preparation to Final exam |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 31 | 146 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanındaki ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek ve sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | X | ||||
5. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
6. Araştırma projesini planlar ve yapar, araştırma raporunu yazar ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
8. Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik araçlar-gereçleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | ||||
9. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek