BEB695 - DÖNEM PROJESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | BEB695 | 3. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma - İnceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Dönem projesini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Proje konusunun belirlenmesi Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Yöntem geliştirilmesi Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Proje konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Proje konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Proje konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
6. Hafta | Yöntemin geliştirilmesi |
7. Hafta | Yöntemin geliştirilmesi |
8. Hafta | Yöntemin geliştirilmesi |
9. Hafta | Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması |
10. Hafta | Yöntemin uygulanması |
11. Hafta | Yöntemin uygulanması |
12. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
13. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
16. Hafta | Rapor Sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 25 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim ve bilişim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme | X | ||||
2. Eğitim ve bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme. | X | ||||
3. Eğitimde bilişim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme | X | ||||
4. Eğitimde bilişim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme. | X | ||||
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme | X | ||||
6. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal, psikolojik, eğitsel ve bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek var olan uygulamaları değerlendirebilme | X | ||||
7. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme | X | ||||
8. Türkiye'nin BİT vizyonuna, stratejik hedef ve eylem planları ile alanda var olan kuram ve modeller arasında eleştirel bakış açısıyla ilişki kurabilme ve değerlendirme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek