BEB695 - DÖNEM PROJESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÖNEM PROJESİ BEB695 3. Yarıyıl 0 2 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma - İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıDönem projesini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Bir araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme, Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme, Araştırma verilerini toplayabilme, Verileri analiz edebilme, Yöntem geliştirebilme, Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme, Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme, Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriğiProje konusunun belirlenmesi
Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Yöntem geliştirilmesi
Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarProje konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProje konusunun belirlenmesi
2. HaftaProje konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
6. HaftaYöntemin geliştirilmesi
7. HaftaYöntemin geliştirilmesi
8. HaftaYöntemin geliştirilmesi
9. HaftaYöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
10. HaftaYöntemin uygulanması
11. HaftaYöntemin uygulanması
12. HaftaBulguların değerlendirilmesi
13. HaftaBulguların değerlendirilmesi
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
16. HaftaRapor Sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1425
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1425
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim ve bilişim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme    X
2. Eğitim ve bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme.    X
3. Eğitimde bilişim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme    X
4. Eğitimde bilişim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme.    X
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme    X
6. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal, psikolojik, eğitsel ve bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek var olan uygulamaları değerlendirebilme    X
7. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme    X
8. Türkiye'nin BİT vizyonuna, stratejik hedef ve eylem planları ile alanda var olan kuram ve modeller arasında eleştirel bakış açısıyla ilişki kurabilme ve değerlendirme    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek