BDY602 - AKUT ve KRONİK ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AKUT ve KRONİK ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME | BDY602 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hülya Gökmen Özel | |||||
Dersin amacı | Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğretmek. Hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çocuk mamaları ve kullanım alanları, prematüre bebek beslenmesi, malabsorpsiyonlar ve beslenme tedavisi, malnütrisyon ve beslenme tedavisi, gastroenteritler ve beslenme tedavisi, kalıtsal metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi, diabetes mellitus ve beslenme tedavisi, enteral ve parenteral beslenme, böbrek hastalıkları ve beslenme tedavisi, besin alerjileri ve beslenme tedavisi, yeme davranış bozuklukları ve beslenme tedavisi, çocukluk çağı şişmanlığı ve beslenme tedavisi, metabolik sendrom ve beslenme tedavisi, konjenital kalp hastalıkları ve beslenme tedavisi, nörolojik hastalıklar ve beslenme tedavisi, enfeksiyon hastalıkları ve beslenme tedavisi, onkolojik hastalıklar ve beslenme tedavisi, fetal beslenme ve kronik hastalıklarla ilişkisi | |||||
Kaynaklar | 1. Prof Dr. Gülden Köksal, Uz. Dyt Hülya Gökmen. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayınevi, 2000, Ankara 2. Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 3rd Ed, Ohio, 1997. 3. Beslenme ve Diyet Dergileri 4. Clinical Nutrition 5. American Journal of Clinical Nutrition 6. European Journal of Clinical Nutrition 7. Vanessa Shaw, Margeret Lawson. Clinical Paediatric Dietetics, 4th Edition, Blackwell Publishing, BDA Paediatric Group, London, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocuk mamaları, sınıflaması ve kullanım alanları |
2. Hafta | Prematüre bebek beslenmesi, fetal beslenme ve kronik hastalıklarla ilişkisi |
3. Hafta | Malabsorpsiyonlar ve beslenme tedavisi |
4. Hafta | Malnütrisyon ve beslenme tedavisi |
5. Hafta | Kalıtsal metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi |
6. Hafta | Diabetes mellitus ve beslenme tedavisi |
7. Hafta | Enteral ve parenteral beslenme |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Böbrek hastalıkları ve beslenme tedavisi |
10. Hafta | Besin alerjileri ve beslenme tedavisi |
11. Hafta | Yeme davranış bozuklukları, çocukluk çağı şişmanlığı, metabolik sendrom ve beslenme tedavisi |
12. Hafta | Enfeksiyon hastalıkları ve beslenme tedavisi Onkolojik hastalıklar ve beslenme tedavisi |
13. Hafta | Konjenital kalp hastalıkları ve beslenme tedavisi Nörolojik hastalıklar ve beslenme tedavisi |
14. Hafta | Ödev (vaka) ve seminer sunumu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı ve ödev (vaka) ve seminer sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 32 | 85 | 165 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | X | ||||
2. Bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlar, analiz eder ve raporlar. | X | ||||
3. Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | X | ||||
4. Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar. | X | ||||
5. Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri yayınlar, sunar. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
9. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişimle güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | X | ||||
10. Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek