BCO661 - SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ | BCO661 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr.Gör. Serdar Pehlivan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye renk yönetim sistemi, monitor kalibrasyonu, RAW görüntü işleme gibi temel işlemlerden; görüntüyü iyileştirme, değiştirme ve dönüştürmeye kadar sayısal imge oluşturmaya yönelik beceriler kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sayısal Görüntü, Fotoğraf Düzeltme Prensipleri ve Araçları, Imge Işleme, Filtre, Renk ve Işık Düzenlemeleri, CGI. | |||||
Kaynaklar | ? Photoshop Compositing Secrets: Unlocking the Key to Perfect Selections and Amazing Photoshop Effects for Totally Realistic Composites, Matt Kloskowsk, 2011, ISBN-10: 0321808231 ? Adobe Photoshop CS5 for Photographers: A professional image editor's guide to the creative use of Photoshop for the Macintosh and PC, Martin Evening, ISBN-10: 0240522001 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sayısal Görüntüye Giriş |
2. Hafta | Temel Fotoğraf Düzeltme Prensipleri ve Araçları |
3. Hafta | Proje 1: Eski Aile Fotoğrafları Kullanarak Rötuş Ve Renk Çalışmaları |
4. Hafta | Proje Değerlendirme |
5. Hafta | Ham (RAW) Imge Işleme Çalışmaları |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Fotoğrafta Desen ve Doku: İmgesel Portre Fotoğrafı |
8. Hafta | Maske ve Katman Kullanımı |
9. Hafta | Birleştirilmiş İmge: Fotomontaj Çalışmaları |
10. Hafta | Filtre, Renk ve Işık Düzenlemeleri |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Dijital Fotoğrafta Kompozisyon |
13. Hafta | Bilgisayarda Oluşturulmuş İmge (CGI) |
14. Hafta | Bilgisayarda Oluşturulmuş İmge (CGI): Üç Boyutlu Imgeyle Fotoğrafik Görüntüyü |
15. Hafta | Proje Değerlendirme |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 6 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 35 | 60 | 160 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler. | X | ||||
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler | X | ||||
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar | X | ||||
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek