BCO661 - SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ BCO661 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğr.Gör. Serdar Pehlivan 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciye renk yönetim sistemi, monitor kalibrasyonu, RAW görüntü işleme gibi temel işlemlerden; görüntüyü iyileştirme, değiştirme ve dönüştürmeye kadar sayısal imge oluşturmaya yönelik beceriler kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. ? Renk tutarlılığı elde etmek için renk yönetim ve monitor kalibrasyonu becerisi kazanır. ? Yüksek kaliteli imaj elde etmek için ham (RAW) görüntü işlemeyi öğrenir.
  3. ? Görüntüyü sayısal ortamda düzenleme, değiştirme ve yeniden birleşik görüntü elde eder. ? Bir fotoğrafta ihtiyaca bağlı olarak çok sayıda katman kullanabilir ve bu katmanlardan tek bir fotoğraf elde edebilir.
  4. ? Ayrı ayrı çekilmiş fotoğraflardan yararlanarak imgesel görüntü üretebilir. ? Görüntüyü seçme, gruplandırma ve kaynaştırma gibi işlemlerde kısa yollar kullanmayı öğrenir.
  5. ? Birçok katman efektleri kullanmayı öğrenir. ? Katman efektlerini doğru bir şekilde kullanarak katman stilleri kontrolü sağlar.
  6. ? Renk kanalları ve kanal araçlarını etkili şekilde kullanır. ? İş akış yönetimi becerisi edinir.
  7. ? Üretim ve tasarım için özel renk düzenlemeleri yapar. ? İmge üzerinde ayarlamalar yaparak görüntüyü üretime ve baskıya hazırlar.
  8. ? Dekupe ve alfa kanallar kullanımıyla birleşik görüntü elde eder. ? Final uygulama için rötuş ve ince ayarlar yapar
Dersin içeriğiSayısal Görüntü, Fotoğraf Düzeltme Prensipleri ve Araçları, Imge Işleme, Filtre, Renk ve Işık Düzenlemeleri, CGI. 
Kaynaklar? Photoshop Compositing Secrets: Unlocking the Key to Perfect Selections and Amazing Photoshop Effects for Totally Realistic Composites, Matt Kloskowsk, 2011, ISBN-10: 0321808231
? Adobe Photoshop CS5 for Photographers: A professional image editor's guide to the creative use of Photoshop for the Macintosh and PC, Martin Evening, ISBN-10: 0240522001
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSayısal Görüntüye Giriş
2. HaftaTemel Fotoğraf Düzeltme Prensipleri ve Araçları
3. HaftaProje 1: Eski Aile Fotoğrafları Kullanarak Rötuş Ve Renk Çalışmaları
4. HaftaProje Değerlendirme
5. HaftaHam (RAW) Imge Işleme Çalışmaları
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaFotoğrafta Desen ve Doku: İmgesel Portre Fotoğrafı
8. HaftaMaske ve Katman Kullanımı
9. HaftaBirleştirilmiş İmge: Fotomontaj Çalışmaları
10. HaftaFiltre, Renk ve Işık Düzenlemeleri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaDijital Fotoğrafta Kompozisyon
13. HaftaBilgisayarda Oluşturulmuş İmge (CGI)
14. HaftaBilgisayarda Oluşturulmuş İmge (CGI): Üç Boyutlu Imgeyle Fotoğrafik Görüntüyü
15. HaftaProje Değerlendirme
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler625
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje31030
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3560160

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler.  X   
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler X   
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar X   
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.  X  
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.    X 
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.   X  
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.  X   
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek