BBS656 - NESNEYE YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NESNEYE YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRME | BBS656 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bilgisayar Mühendisliği Bölüm personeli | |||||
Dersin amacı | Nesneye Yönelik yazılım geliştirme prensiplerinin pekiştirilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nesneye yönelik yazılım geliştirmede tasarım örüntüleri. Tasarım örüntülerinin faydaları, amaçları, ilkeleri; nesneye yönelik tasarımın ilkeleri; örüntü sınıfları; tüm tasarım örüntülerinin, anti-örüntülerin, mimari örüntülerin incelenmesi ve örnekler ile uygulanması. | |||||
Kaynaklar | Larman C., Applying UML and Patterns, Prentice Hall, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nesneye yönelik yazılım geliştirme temel kavramları |
2. Hafta | Nesneye yönelik yazılım geliştirme temel kavramları |
3. Hafta | Sarmalama |
4. Hafta | Sarmalama |
5. Hafta | Örnek problem çözümleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Nesne sorumluluklarının ayrıştırılması |
8. Hafta | Nesne sorumluluklarının ayrıştırılması |
9. Hafta | Örnek Problem Çözümleri |
10. Hafta | Yaratıcı sınıflar ve örüntüler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Nesne aileleri |
13. Hafta | Karmaşık nesneler |
14. Hafta | Yerelleştirilebilir nesneler |
15. Hafta | Gözden geçirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 33 | 80 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık verisinin doğasını anlar ve teknoloji uygulamalarında bu bilgiyi kullanır. | X | ||||
2. Sağlık bilgisinin yönetimi için gerekli teknolojik çözümleri üretir ve uygulayabilir. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir. | X | ||||
5. Sağlık bakım kalitesini artırmak için bilgi teknolojilerini çözümler, tasarlar ve uygular. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan bireylerarası iletişim becerileri edinmek adına büyük ölçekli projelerde etkin roller alabilir. | X | ||||
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin, dillerin ve platformların zamanla değiştiğinin farkındadır. | X | ||||
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür. | X | ||||
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik ve tıbbi terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda yazılı ya da sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. Sağlık bilgi sistemlerinin kurulum ve gerçekleştirimi için gereken stratejik ve taktiksel becerileri uygular. | X | ||||
11. Sağlık bilişimi ve sağlık bakımının dilini, terminolojisini, ontolojisini, kodlama ve sınıflama sistemlerini anlar ve uygular. | X | ||||
12. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek