BBS656 - NESNEYE YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NESNEYE YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRME BBS656 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bilgisayar Mühendisliği Bölüm personeli 
Dersin amacıNesneye Yönelik yazılım geliştirme prensiplerinin pekiştirilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nesneye Yönelik yazılım geliştirme prensiplerini uygulayabilme yeteneği
Dersin içeriğiNesneye yönelik yazılım geliştirmede tasarım örüntüleri. Tasarım örüntülerinin faydaları, amaçları, ilkeleri; nesneye yönelik tasarımın ilkeleri; örüntü sınıfları; tüm tasarım örüntülerinin, anti-örüntülerin, mimari örüntülerin incelenmesi ve örnekler ile uygulanması. 
KaynaklarLarman C., Applying UML and Patterns, Prentice Hall, 2005.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNesneye yönelik yazılım geliştirme temel kavramları
2. HaftaNesneye yönelik yazılım geliştirme temel kavramları
3. HaftaSarmalama
4. HaftaSarmalama
5. HaftaÖrnek problem çözümleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaNesne sorumluluklarının ayrıştırılması
8. HaftaNesne sorumluluklarının ayrıştırılması
9. HaftaÖrnek Problem Çözümleri
10. HaftaYaratıcı sınıflar ve örüntüler
11. HaftaAra sınav
12. HaftaNesne aileleri
13. HaftaKarmaşık nesneler
14. HaftaYerelleştirilebilir nesneler
15. HaftaGözden geçirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler2510
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3380180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık verisinin doğasını anlar ve teknoloji uygulamalarında bu bilgiyi kullanır.X    
2. Sağlık bilgisinin yönetimi için gerekli teknolojik çözümleri üretir ve uygulayabilir.   X 
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar.  X  
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir.    X
5. Sağlık bakım kalitesini artırmak için bilgi teknolojilerini çözümler, tasarlar ve uygular.   X 
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan bireylerarası iletişim becerileri edinmek adına büyük ölçekli projelerde etkin roller alabilir. X   
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin, dillerin ve platformların zamanla değiştiğinin farkındadır.  X  
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür. X    
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik ve tıbbi terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda yazılı ya da sözlü sunumlar yapabilir. X   
10. Sağlık bilgi sistemlerinin kurulum ve gerçekleştirimi için gereken stratejik ve taktiksel becerileri uygular.  X  
11. Sağlık bilişimi ve sağlık bakımının dilini, terminolojisini, ontolojisini, kodlama ve sınıflama sistemlerini anlar ve uygular.X    
12. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür.  X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek