BBS632 - VERİ TABANI SİSTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİ TABANI SİSTEMLERİ BBS632 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hayri Sever, Yrd. Doç. Dr. Nazlı İkizler Cinbiş 
Dersin amacıVeri tabanı Sistemlerinin temellerini ve esaslarını öğretmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. -Veri tabanı sistemlerinin temelleri öğrenir.
  3. -Veri tabanı tasarlayabilir.
  4. -Veri tabanları üzerinde sorgular yapabilir.
  5. -Veri tablolarını fazla bilgi içermeyecek şekilde optimize edebilir.
Dersin içeriğiVeri Tabanı Sistemlerine Genel Bakış, Varlık-Bağıntı Modeli ve Veri Tabanı Tasarımı, İlişkisel Model, Bütünlük Kısıtlamaları ve Normalizasyon, İlişkisel Cebir ve İlişkisel Hesap, Sql : Standart Veri Tabanı Dili, Nesneye-Yönelik Model, Nesne-İlişkisel Sistemler, Fiziksel Yapılar ve Dizinler. 
Kaynaklar? Database Management Systems, by Raghu Ramakrishnan and Johannes Gehrke, 3rd Edition, 2002
? Database Systems, The Complete Book, by H. Garcia Molina, J. Ullman, J Widom
? Veritabanı Sistemleri, Ünal Yarımağan, 2000
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaVeri tabanı sistemlerine genel bakış
3. HaftaVarlık-Bağıntı Modeli ve veri tabanı tasarımı
4. Haftaİlişkisel Model
5. Haftaİlişkisel Cebir
6. HaftaAra Sınav
7. Haftaİlişkisel Hesaplama
8. Haftaİlişkisel Hesaplama
9. HaftaSql : Standart Veri Tabanı Dili
10. HaftaSql : Standart Veri Tabanı Dili
11. HaftaArasınav
12. HaftaNesneye-Yönelik Model
13. HaftaNesne-İlişkisel Sistemler
14. HaftaFiziksel Yapılar ve Dizinler
15. HaftaGenel sınava çalışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü2971172

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yazılım Mühendisliği temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. X   
2. Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, risk yönetimi ve kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak.X    
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar.   X 
4. Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel yazılım mühendisliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü açıklayabilecek, yaptığı varsayımları açıkça anlatabilecek kadar iyi iletişim becerilerine sahiptir. X   
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak.  X  
8. Yazılım Mühendisliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür.   X 
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir.    X
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek