BİK619 - LABORATUVAR ÇALIŞMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ÇALIŞMASI | BİK619 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 2 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Deney Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Yasemin Aksoy, Dr. Esra Büber | |||||
Dersin amacı | Bu derste, biyokimya laboratuvarında çalışmaya yeni başlayan öğrencilerin, kullanacakları madde, malzeme ve temel yöntemler hakkında bilgilendirilmeleri ve kullanım becerisi kazandırılmaları hedeflendirilmiştir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyokimya laboratuvarında pratik çalışmaları | |||||
Kaynaklar | Burtis CA, Ashwood ER, Bruns DE (ed) Tietz Fundamentals of Clinical Chemistry, Saunders Elsevier, St Louis, 2001 pp42-63. Henry JB Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, W.B: Saunders Co. Philadelphia, 2001 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Laboratuvarların tanıtımı; araştırma etiğii |
2. Hafta | Laboratuvar güvenliği: fiziksel kimyasal, biyolojik |
3. Hafta | Su sistemleri ve kimyasal maddeler: teknik özellikleri, saklama koşulları |
4. Hafta | Cam ve plastik malzeme bilgisi ve temizliği |
5. Hafta | Laboratuvarda ölçüm, ölçüm birimleri, anlamlı rakamlar, ölçüm hataları, bulguların kaydedilmesi, sonuçların sunumu ve yorumu; |
6. Hafta | Tartım, amaca göre terazi seçimi, terazilerin bakımı |
7. Hafta | Volumetrik gereçler ve kalibrasyonları, titrimetrik yöntemler |
8. Hafta | Çözelti hazırlama ve saklama: ağırlık/ağırlık, ağırlık/hacim, hacim/hacim çözeltiler, |
9. Hafta | Çözelti hazırlama ve saklama: Molar, normal, çözeltiler, seyreltme |
10. Hafta | Tampon çözeltiler, pH ayarı, pHmetre kullanımı ve bakımı |
11. Hafta | Temel laboratuvar teknikleri: süzme, deriştirme, liyofilizasyon |
12. Hafta | Santrifüj kullanımı ve bakımı , amaca uygun santrifüj seçimi |
13. Hafta | Örnek hazırlama: homojenizasyon, serum ayırma ve saklama |
14. Hafta | Spektrofotometre: Lambert-Beer Kanunu, kalibrasyon eğrisi |
15. Hafta | Spektrofotometrik protein ölçüm yöntemleri |
16. Hafta | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 31 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 34 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | ||||
2. Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | ||||
3. Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | ||||
4. Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | X | ||||
5. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb.) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygular. | X | ||||
6. Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | ||||
7. Biyokimya alanının ilişkili olduğu diğer disiplinlerle etkileşimini kavrar ve kullanır. | X | ||||
8. Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | X | ||||
9. Yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | ||||
10. Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | ||||
11. Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | ||||
12. Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | X | ||||
13. Yaptığı çalışmaları bilimsel bir toplantıda sunar veya bir dergide yayımlar. | X | ||||
14. Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | ||||
15. Biyokimya alanındaki gelişmeleri takip edebilecek İngilizce bilgisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek